< Tilbake til oversikten

Nybegynnerfeil! Revet ost!

millix sa for siden:

Jeg har holdt på med Ketolyse i 4 uker og har gått ned 4,6 kg.
Ganske fornøyd med det. Men så hadde vi en diskusjon på jobben denne uken, hvor noen sier at revet ost ikke er ost.
Jeg har jo da sett på div oster og sett at karb innholdet som regel er 0-1, på de vanlige ostene (norwegia, kavli osv).

Jeg har jo da ikke hatt hodet med meg når jeg har lasset på med revet ost i salater, på "kavli ost pizzaen" osv. Nå ser jeg jo at ikke alle revet oster er OST, og at den jeg har brukt inneholder 7 karb.. Grøss og gru.

Ville bare nevne det for oss nybegynnere, i tilfelle flere enn meg har gått i "fella"

sjuggerpløm sa for siden:

DER har man kanskje forklaringen på at man ikke holder seg i ketose :mad:
Heretter skal jeg jaggu lese på ALT!

4me sa for siden:

Det er ikke revet ost som ikke er ost. Så lenge det står ost så skal det være ost.

Dem er luringer.. dem skriver ikke ost. Men Revet eller Pizzamix. Så ser man jo at det er "ost" så tror man det er ost. Men så er det stivelse av masse rart.

Kitt sa for siden:

Selv den revete osten som er OST, inneholder ofte potetmel for at den ikke skal bli klissete oppe i posen!

I tillegg er den jo mye dyrere. Jeg kjøper den biligste Landlord osten og river selv, enten i foodprosessoren, i stavmikserbollen eller med et godt, gammeldags rivjern!:D

nellie sa for siden:

oh yes. Å rive osten selv sparer du MYE på

Kitt sa for siden:

Helt klart! Vi er 4 stk som elsker ost! Går mer enn 1kg Norvegia i uka her i huset! I tillegg til all den andre osten, blant annet blir Landlord hvitosten brukt på ostesmørbrød, pizza, taco etc, men gutta mine må ha Norvegia på brød/knekkebrød!

Noen ganger er man i en situasjon der man bare må ta det man får, men til daglig er det mye penger spart!

achillea sa for siden:

Denne uken er det 40% på Norvegia hos Mega - så løp å kjøp :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.