Jeg blir jo aldri "sulten" på lavkarbo, og det var en her inne som skrev det ikke har noen hensikt å spise ofte når man spiser lite karbohydrater. Er det da like greit å spise ett eller to måltider om dagen? Tenker det kanskje blir lettere å holde oversikt over kalorier da (vært i ketose 1 uke og gått OPP 0,5 kilo). Hvor mange måltider fungerer best for dere? Blir det for mye å spise f.eks. 10-15 gram karbohydrater i ett måltid istedet for spredt utover dagen?
Vet ikke hva som er best jeg, men jeg sprer det ut i 3-4 måltider.
Å da passer jeg på at alle måltidene består av litt av karbohydratene jeg skal ha i meg i løpet av dagen.
Det har fungert for meg i vert fall. :)
Spiser når jeg er sulten.
Hovedreglen er at man skal spise seg passe mett hver gang man er sulten. Så er du ikke sulten mer enn en gang om dagen....
MEN, det skal helst ikke gå mer enn 6 våkne timer mellom hver gang man spiser noe!
Det er også stor sannsynlighet for at du vil få igjen sultfølelsen etter en stund.
Kroppene våre er noen finurlige greier, og ingen virker helt likt. Fungerer det for deg å spise kun en gang om dagen (er visstnok en egen diett akkurat det), ja så er det det som passer deg! Jeg hadde dødd av sult!:eek:
Det er så forskjellig. Men alt fra 1-4 måltider om dagen. Det viktigste for meg er å ikke gå sulten, og da spiller antall måltider ingen som helst rolle.
Mellom 1 og 5 ganger. Kommer jo annpå hva frokosten består av, er det lite/lett mat så må jeg ha mellom måltid, etc. Og andre ganger sover jeg til langt på dag, slapp og lat og det blir en gedigen middag istede.
Som regel 3 ganger om dagen i snitt da. :)
Jeg spiser når jeg er sulten, og det betyr som regel 3 måltider til dagen, frokost, lunsj og middag. Noen ganger 4 måltider, at jeg tar en liten kvelds også hvis jeg er småsulten om kvelden, men det har vært sjelden i det siste.
Vanligvis går det fra klokken 7 om kvelden til lunsj før jeg spiser - altså en 16 - 18 timer mellom måltidene. Så spiser jeg lunsj, middag og kvelds.
Jeg er inne i min trettende time av en 24 timers faste for øyeblikket. Spiste et godt måltid før jeg begynte og kjenner at det gnager litt i tarmene, men ikke plagsomt.
Bare for morroskyld testet jeg med ketostix nå nettopp...
... og nei, jeg er ikke dehydrert. Jeg har drukket ca. 2,5 liter vann siden jeg stod opp i morges klokken 7, men jeg lempet litt jern (ca. 5 tonn) klokken 10.
Oj, jeg klarer stort sett bare en i helgene jeg :flau: Jeg blir liksom ikke sulten da (gammel og dårlig vane...) 3 ganger i ukedagene, + nøtter eller avocado om jeg trener.
Er ikke frokost det viktigste måltide i døgnet ? SOm man hvertfall burde få i seg ? Heller er det noe annet når man lever på lavkabro ? Alltid blitt lært opp at frokost er viktig.
Den gjelder ikke på lavkarbo. :) Hvis man er sulten, passer det jo selvfølgelig med frokost, men på LCHF går forbrenningen jevnt og trutt hele hele tiden, og vi trenger ikke å fyre opp med karbohydrater om morgenen for å "sette igang" forbrenningen.
Jeg får til bare to måltider om dagen, sen frokost/lunch, middag, noen ganger 1/2 måltid på kvelden litt cc+rømme. Er aldri sulten og det føles riktig, kroppen er rolig.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.