Min sønn fyller år i april,og det blir selskap med kaker og brus såklart!:pUngene vil at jeg skal kose meg litt ekstra denne dagen(vel...jeg og..)og ta et kakestykke eller to med VANLIG kake...
Hvis jeg skeier ut denne dagen(har holdt på 1 mnd.da) hvordan vil det gå utover at jeg går på ketolyse? Vil jeg falle helt av,og må arbeide meg "inn på spor igjen",eller hva??:eek:
Jeg kjenner jeg har lyst å kose meg litt snart...Og spesielt når det er jeg som må lage kaker og selskap...LITT må da jeg og få unne meg:rolleyes:
Hei,
Vil ikke akkurat kalle disse for uvanlige kaker eller sære lavkarbokaker: Gerds ostekake Black Sunday Krydderkake, den pleier jeg å lage i muffinsvariant
[color=#000000][/color]
...og du kan jo holde deg til sukkerfri brus.
[color=#000000][/color]
Det at man skal unne seg noe fordi man har vært flink ol er vel noe av grunnen til at mange av oss er her inne :rolleyes:
Det som kan skje er noen kg med vann på kroppen, du går ikke opp fett! Og fettforbrenningen kan stoppe opp i noen dager eller uker.. Jeg reagerer heftig med mange kilo vann og det står stille i uker..
Det kommer an på hvor mye du "skeier" ut.
Et lite kakestykke, setter deg kanskje ut av ketose. Kanskje ikke.
Det som ofte er problemet for mange er at det blir faktisk ikke bare med det lille stykket. Kroppen får sukker og hos mange vil da kroppe kjempe for å få mer :)
hæ??? flere kilo med vann? hjelpes:eek:
Nei...nå har jeg bestemt meg for å styre unna....Jeg skal lage den krydderkaka som er å finne litt lenger oppe her;) Nå ble jeg jo skremt her:( men sant som det er sagt,- man vil som regel ha mer når en først setter tennene i noe søtt:o
Hei,
Jeg spiste som vanlig kaker i jula og denne gangen spise jeg litt mye av en skikkelig mel/sukker-kake og fikk skikkelig vondt i magen. Ellers så er jeg heldig at jeg ikke sporer helt av, holder med et par kaker til ”kaffen”. Gikk ”bare” opp et par kg i jula men jeg har fortsatt ikke greid å få de av igjen…
men sant som det er sagt,- man vil som regel ha mer når en først setter tennene i noe søtt:o[/quote]
Det er mitt største problem.. Hvis du likevel skulle gå på en smell kan det være fornuftig å nyte kaken ved siden av noe fiberrikt, så senker du ihvertfall blodsukkerstigningen;-)
Hvis du klarer å kun spise et kakestykke og gå tilbake i vanlig gjenge igjen, vil jeg si at det kakestykket ikke har noe å si i det lange løp. Dessverre er det ofte slik at det ene kakestkket, fører til et til. Og at man dagen etter tenker at det sikkert er ok med litt kake i dag og. Det gikk jo så bra sist...... Og plutselig har man gått på en kjempesprekk.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.