middag sa for siden:
Hei, jeg har lest et sted her at i Sverige får man kjøpt pølser uten karbohydrater. Jeg finner ikke igjen innlegget, men hvor i Sverige får man kjøpt det ? Jeg handler på Nordby, er det på Maximat f.eks ?
Hilsen Middag:)
middag sa for siden:
Hei, jeg har lest et sted her at i Sverige får man kjøpt pølser uten karbohydrater. Jeg finner ikke igjen innlegget, men hvor i Sverige får man kjøpt det ? Jeg handler på Nordby, er det på Maximat f.eks ?
Hilsen Middag:)
Gerd sa for siden:
Begge butikkene på Nordby :ja:
Bøklunder er merket.
middag sa for siden:
Tusen hjertelig, da blir det pølser i påsken :) Ha en riktig god påske :))
Gerd sa for siden:
God påske til deg også :)
Carisma sa for siden:
Rema på svinesund har de også :ja:
Imp sa for siden:
Noen som aner om de skulle ha disse pølsene i Töcksfors? Der bruker vi å handle kjøtt nemlig.
Tone-G sa for siden:
Du vet at du får nydelige pølser fra Jacobs uten karbohydrater også?
Kitt sa for siden:
Er jo Maximat der også, så de burde ha dem der. :)
LenaBeatrice sa for siden:
De finnes i Töcksfors også.
Jeg handler der 1-2 ganger/uke, bor ved grensa, i Ørje.
De har også andre gode lavkarbopølser, fra GØL.
Mange forskjellige GØL-pølser, Tzatzikigrillare mener jeg har 1 gram karbo/100 gram.
Her er litt av det jeg har laget av Bøklunderpølsene:
Pølse i "lompe", med rekesalat og løk, lompe er pannekake laget av 1 egg og en skvett fløte (stekt tynn i vanlig stekepanne):
Pølsegryte og blomkål. gryta inneholder tomater, løk, frisk oregano, buljong og paprikapulver. Paprikapulveret mest for fargens skyld. Det er bare å kutte, steke, blande og la det hele koke litt. Mangler det fett kan man jo lage blomkålmos med fett i, eller ha smør eller annet i selve gryta:
Yonah sa for siden:
Er det kun de fra Göl som inneholder så få karber? Jeg finner kun fra Scan osv og de inneholder rund 3g karber pr 100..Og det er blir jo litt når man gjerne tar mere enn en pølse..
LenaBeatrice sa for siden:
Ikke alle variantene fra GØL inneholder så lite karbo, men jeg husker at tzatzikivarianten har 1 g karbo/100, så finnes det GØL-varianter med 2,3 og 4/100 g også.
Bøklunder inneholder 1 g/100 g, så det er ikke bare GØL nei :-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.