Sungrazer sa for siden:
Noen som har lyst å utfordre seg selv?
:)
Sungrazer sa for siden:
Noen som har lyst å utfordre seg selv?
:)
Øystein sa for siden:
Denne likte jeg! :D 100 pushups før 17.mai !
nellie sa for siden:
Jeg blir med på 1 push-up "i strekk":p
Øystein sa for siden:
innen 17.mai? :D
nellie sa for siden:
LanoGakkGakk sa for siden:
Hvordan går det, nellie? Kommer du i mål til 17. mai? :)
senorita sa for siden:
er jeg heldig så karer jeg 1 ;D
Sungrazer sa for siden:
Tar ikke hundre i strekk jeg heller, men det begynner å hjelpe på nå. :D
nellie sa for siden:
Jeg klarer nok fortsatt bare en halv en:p
Jeg trener jo styrke og har helt fin progresjon der. Men armhevninger.. No can do!
kamp sa for siden:
JEg må klare å ta 50 stk før 29 mai selv så dette var greit å få et program å prøve.. ;)
Du må det ja.... Ja, må man så må man!!! :D
kamp sa for siden:
Skal opp til svart belte i kampsport og et krav er 50push ups...
Så da må jeg vel nesten? :rolleyes: Vist jeg vil ha det belte..
Lykke til da!!
Varus sa for siden:
Det går fint dersom en trener på det, etter min erfaring.
Jeg drev med armhevingstrening da jeg var i arméen i min tid. Vi hadde en drillsersjant som alltid ba oss falle ned og gi ham så og så mange da vi gjorde noe feil. Han tok dem sammen med oss av og til og var veldig god, så alle ble psyket ut. Jeg bestemte meg for å ta ham skikkelig, den snørrhovne bleien. Hver morgen, til middagstid og til kvelds tok jeg 50 stk. Når jeg klarte det greit uten pauser økte jeg til 60 og så videre. Til slutt kunne jeg bare holde på, egentlig. Hadde knallkondis både muskulært og kardiovaskulært.
Ved neste anledning sørget jeg for å gjøre en tåpelig feil, slik at sjanten beordret armhevinger. Jeg svarte litt småfrekt at han nok ikke var mann nok til å ta f.eks 70, hvorpå han (selvsagt) bet på åtet og sa at han skulle ta 70 sammen med meg og at han skulle knuse meg. Jeg gjorde som om jeg slet da vi nådde 40, mens han pumpet på og telte litt sånn utspyskende 42, 42, 42 og en halv etc, etc. Da vi nådde rundt 60 begynte han å bli andpusten og sliten og tellingen avtok. Da satte jeg inn giret og overtok hele tellingen og ledelsen av det hele. Gnurte på og tok 200 stk i ett, uten pause. Den stakkars drillsersjanten var helt knust og totalt ydmyket. Jeg fikk aldri mere noe pålegg om å falle ned og ta armhevinger :)
Morsom historie! :)
Deanna sa for siden:
Jeg har en sånn app til iPhonen. Prøver fremdeles på den første armhevingen. Regner med at når jeg først klarer den, så er veien til hoinner mye kortere. :Optimist:
Kari Marita sa for siden:
Jeg klarer ca 20 armhevinger i strekk jeg, men det er den værste styrkeøvelsen jeg vet.:)
ninasov sa for siden:
kan aldri tenke meg at jeg skal komme til å klare noen armhevinger i det hele tatt da jeg sliter med skuldrene... får jo vondt ved bare å krype på gulvet med sønnen min...:(
Sungrazer sa for siden:
For de som har problemer med å gjøre armhevinger på gulvet, selv om de bruker knærne i gulvet kan man begynne med å gjøre armhevinger mot veggen. :) Gjør slik: Stå med armlengdes avstand fra veggen slik at fingertuppene berører veggen. Legg hendene flat på veggen og gjør som om du tar en vanlig push-up.
Når du klarer 40, 50 hvis du er mann, slike avanserer du til pushup på knærne. 30 for kvinner, 50 for menn. Deretter til opphevet push-up. Hendene mot stuebordet, strak kropp. 25 repetisjoner for kvinner (eller mer om du klarer selvfølgelig), 50 for menn.
Deretter - vanlig push-up. 50 for menn, 20 for kvinner.
Lykke til.
ftdmia sa for siden:
100 push-ups! Får vondt bare av tanken.. hehe!!
Angående push-up varianter for oss som ikke alltid klarer like mange "ordentlige" push-ups:
Kom dere av knærene!! Viktig! Når man tar push-ups fra knærene lar man kjernemuskulaturen hvile! Det som er så flott med push-ups i utgangspunktet er jo at man mobiliserer abs og coremuskulatur. Det er mye bedre å ta push-ups fra en vinkel. For eksempel kan man begynne ved å ta dem på veggen, så en 60 graders vinkel, en 45 graders vinkel, 30 graders vinkel osv.
For eksempel, hvis man tar dem hjemme i huset, begynn med å ta dem når du lener deg til et bord, deretter kan du lene deg på en stol, deretter et litt lavere objekt osv.
Nå er det like før jeg begynner!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.