Jeg har gått på ketolysekuren i 6-7 uker og gått ned deprimerende 2 kilo. Det løsnet i forrige uke, da jeg på slutten av uka kun hadde smør, kjøttdeig og kyllingfillet og grønnsaker og jeg pøste på med masse smør for å få i meg fett. Jeg spiste masse spekemat i helga, der jeg gikk opp igjen vektnedgangen.
Jeg spiser samme fordelig med fett og kjøtt, men nå som jeg spiser egg og bacon stopper vekta igjen. Jeg vet snart ikke hva jeg skal spise lenger.
Jeg har kuttet ut meieriprodukter, tomater, brøderstatning, kunstig søtstoff o.s.v.
Jeg spiser egg og bacon hver morgen, men nå skal jeg gjøre et forsøk på å kutte det ut en stund og se hva som skjer. Det er mulig at det blir for mye salt, for da jeg ikke spiste bacon på noen dager gikk jeg ned i vekt, men jeg trodde det kom av at jeg kuttet ut kunstig søtning, ost og meieriprodukter samtidig.
Lurer på en ting i den forbindelse - hvis man spiser noe som binder vann og det ser ut til at vekten går opp. Gjør den egentlig det? Eller går fettinnholdet i kroppen ned selvom vekten ikke viser det?
Du skriver at du på slutten av forrige uke pøste på med masse smør....og det løsnet da sier du.
Kan det være at det er løsningen, mere fett?
Kan det rett og slett være sånn at du spiser mindre fett nå igjen i forhold til slutten av forrige uke?
Bare en tanke fra meg dette altså :-)
Husk også at hvis du sprøsteker bacon så forsvinner mye av fettet fra det.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.