< Tilbake til oversikten

Lite vektnedgang

zuzi sa for siden:

Har gått ned 2,8 kg på 5 uker IKKE spes. fornøyd med det. Syns jeg har vært veldig flink også. Leser om disse partystopperne har derfor prøvd å holde meg unna meieriprodukter og proteinbrødet nå en ukes tid. Venter i spenning til veiedag lørdag. Men drikker sikkert formye pepsi-max klarer liksom ikke å la vær. hehe ;) Bør nok gå ned ca. 30 kg

Trener step en gang i uken ellers på trimsykkelen en halv time hver dag. (iallefall siste uken - på trimsykkelen)

En vanlig dag:
Frokost: salat, reke, tunfisk masse majones
Lunch: blandet salat med diverse pålegg og creme fraice.
Middag: Stekt kjøtt/fisk blomkål/brokkoli av og til isbergsalat. Mye smør/evt rømme.
Kveld: 2 stekte egg med bacon/mårpølse/salami ol. med mye majones.

Tidligere ukene Lunch: 2 tynne brødskiver (ketolysebrød) med mye godt pålegg (uten karbo) da selvfølgelig:D Spiser også litt (mye) baconsvor og gele m/krem på helg.

Registrerte meg på diett.no og veide all mat jeg spiste 1 uke:
Lå da på 20-25 protein, 70-77 fett og 10 karbo per dag.

Ganske sikker på at jeg spiser nok fett.

Lurer på hva jeg spiser gale da.... :confused: noen som kan hjelpe meg???

:):):)

Chiquita sa for siden:

Litt mer karbo og enda mer fett pr dag kan du jo prøve.
Anbefales jo minst 15g karbo.

Fungirl sa for siden:

Og fortsett uten brød, er ikke sikkert du får resultat med en gang du kutter brødet så ikke begynn å spis det igjen selv om du ikke får det resultatet du håper på når du går på vekta på lørdag.
Måler du deg?

zuzi sa for siden:

Takk for svaret:) Skal prøve med flere karbo, men synes det er vanskelig siden det skal komme fra grønnsaker.... :rolleyes:

Ja jeg måler meg og har gått inn i cm. spes. rundt magen (å det trengs) min lite ned i vekt da :mad::mad::mad: hadde forventet mer.

Areola sa for siden:

Nå vet jeg ingenting om aktivitetsnivået ditt, men jeg synes det kanskje var litt mye med fire måltider? Er det vane, eller føler du at du trenger 4 måltider?

zuzi sa for siden:

eh for mye mat?? trodde det var greit med 4 måltider. Må jo spise noe før jeg drar på jobb å noe på jobb. Ganske sulten når jeg kommer hjem igjen også. Kanskje kutte kveldsen da?!! Trener vanligvis en gang i uke på treningssenter prøver i tillegg en halv time på trimsykkelen hver dag....

Sliter fælt med motivasjonen denne uken:mad::mad::mad:

Carisma sa for siden:

Der har du nok hovedgrunnen... Det vi sliter mest med å kutte er som regel det som trengs mest. FOrøvrig klarer de fleste det de vil, så da må man bare bestemme seg for hva man vil.... ;)

zuzi sa for siden:

Ok takk for tipset:) skal prøve å redusere, men blir så lei av å bare drikke vann :rolleyes:

Yonah sa for siden:

Prøv vann med isbiter og sitronsaft i, veldig forfriskende!

Kitt sa for siden:

20-25 hva for noe??? 70-77 hvafornoe? osv

Du skal regne i energiprosent. For min del vil det si at jeg skal ha ca 100g protein og 150- 200g fett!
Dvs
30g karber= 5%
100g protein= 17%
208g fett= 78%

zuzi sa for siden:

Sorry glemte benevnelsen. Snakket egentlig om %, men ser jeg har skrevet gram på karbo.

20-25% protein
75-77% fett
2-3% karbo

:)

Kitt sa for siden:

% hva? Av matinntaket i gram, eller energi%?
Sånn som at
1g karb= 4kcal
1g protein=4kcal
1g fett= 9kcal

Neida, er ikke sær jeg!;)

Mange av disse programmene opererer med masse feil og gir deg data du egentlig ikke kan bruke til så mye, bare derfor jeg lurer!

Jeg syns ikke du har gått ned lite, du ligger på gjennomsnittet for hva som er bra!

Det er bedre å drikke noe, selv om det er brus, enn å drikke for lite. Det eneste er om søtstoff er stopper for deg.

Jeg spiser 3-4 ganger om dagen. Er sulten når jeg spiser, men har ikke store måltider (Syns jeg:p). Om du ser i journalen min fra 8. -26- mars, finner du hva jeg har spist. Gikk ned 3.1kg på de ukene, med Cola zero i helgene og fun light saft i ukedagene! Litt vann og te også, da!;)

Photobscura sa for siden:

Dette rådet gjelder vel kun dersom du spiser utenom når du er sulten. Du skal spise når du er sulten til du er behagelig mett.
Å spise mellom måltidene, eller i det hele tatt å spise når man ikke er sulten er en ganske klar årsak til at man ikke går ned i vekt.

zuzi sa for siden:

Av matinntaket i energi :) er det feil:confused:

Yonah sa for siden:

Det sier noe om forholdet mellom protein, fett og karber, og det er jo viktig nok. Men det hjelper ikke å vite dette om du spiser halvparten så mye som du trenger eller dobbelt så mye som du trenger..

Kitt sa for siden:

Neida, det er det som er riktig!:D
Men det er mange som gjør det feil og da blir jo et eventuelt svar fra meg helt feil, om jeg snakker energi% og de bare % i gram!

Som sagt, jeg syns ikke du går sakte ned! 0.5 til 1.0kg pr uke er det anbefalte tempo!Da klarer både hode, hud og kropp å følge med i svingene!

Nok væske, nok fett og ingen partystoppere, så løsner det nok!:D

zuzi sa for siden:

ÅÅÅ takk for hjelpen. :):):)

Vekten viste ned 0,4 kg i går så da er jeg kommet til 3.2 kg.

Litt mer motivert nå:D

Yonah sa for siden:

Det er kjempebra:blomster:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.