BitTorres sa for siden:
Noen som kan forklare forskjellen Ketolyse og Atkins? På avstand ser de ut som eneggede tvillinger :)?
BitTorres sa for siden:
Noen som kan forklare forskjellen Ketolyse og Atkins? På avstand ser de ut som eneggede tvillinger :)?
Yonah sa for siden:
Kanskje denne tråden kan være til hjelp? forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7330
Jeg føler i bunn og grunn det ikke er så store forskjeller.. Så lenge man spiser ketogent, nok protein og nok fett til å få nok energi, så kan man kalle det akkurat hva man vil.. Jeg kunne sikkertskrevet ketolyse i stedenfor skaldman i felet mitt, jeg legger nemlig innpå litt mere grønnsaker enn SKaldemann sier på 50?, men karbene kommer fra grønnsaker og ikke masse annet tull i allefall;)
Areola sa for siden:
Ketolyse er atkins fase en/to, dvs uten regler om spesifikke matvarer man skal unngå.
Atkins fase en varer bare to uker, Ketolyse er til man har gått ned det man vil. Begge baserer seg på ketogen diett.
(Nå er forsåvidt lchf det samme også, om man følger rådene for inslinresistene og overvektige)
BitTorres sa for siden:
Kjært barn har mange navn, med andre ord :)
Jeg har lest enn blogg der målet er NCHF. No Carb High Fat. uurkk. Det så - for meg - for ekstremt ut. Å spise kjøttdeig med nyrefett og egg dag ut og dag inn...null kaffe..null te...vann og egg som treningsdrikke...Mannen var iallefall deffet, ikke noe overflødig der i gården :)
Han hadde opplevd noe annet enn mange andre angående kolesterol og det var han glad for. Fra 4.1 til 6.5 på et år, og han hadde gått fra syk og utbrent til helt frisk :D
Hvem sa at kolesterol var farlig. Hah!
Danioh sa for siden:
HAr du link til denne bloggen?
BitTorres sa for siden:
Nei, men jeg tror å huske at den het...noe med Vita?
Eller, om jeg ikke husker feil, så het fyren Michael Blomgren, og diskuterer veldig mye i kostdoktorn.se Tror han er fjellklatrer? Mener også å huske at kostdoktorn hadde et innlegg om han en gang der han skrev om ekstrem LCHF, der han gikk på null karbo om dagen, denne fyren.
Løvetann sa for siden:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.