Jeg har gått på lavkarbokur siden i fjor sommer og gått ned ca 9 kilo,er fornøyd med det,men målet er gå ned noen til. I den sammenheng er jeg blitt frarådet og spise bla brød og knekkebrød for å kunne gå ned ytterligere. Har fått lavkarbo-oppskrift på brød fra min naturopat,og prøvd å lage dette mange ganger. Men selv om innsatsen har vært upåklagelig,har resultatet blitt totalt mislykket.Jeg lurer derfor på om det finnes noen storbakere der ute,helst i Oslo-området som kan tenke seg å bake brød til meg mot god betaling selvsagt:). Betaling,frakt og leveranse blir vi enig om kjapt. Ta kontakt umiddelbart om du er interessert i dette forslaget.
Ps! Om noen vet om bakeri el lignende hvor en kan få kjøpt eller bakt slike brød,hører jeg gjerne fra dere:) Mvh Sverre
Hvorfor i all verden skal du tviholde på denne brødspisingen, når det er så mye anne godt å spise? Lavkarbo brød smaker ikke vanlig brød uansett hvordan du virr og vender på det, du får ikke til noe som smaker vanlig grovbrød..
Brødet jeg baker har blitt bra, syns jeg. Men, det kan jo ikek sammenlignes med vanlig brød. Det består jo bare av frø og litt soyamel.
Den oppskriften her, er veldig bra. Brødet blir høyt og holder seg fuktig i maange dager. Prøv det før du ender opp med å bruke masse penger på andre bakere ;)
3 dl (en boks) Cottage Cheese
7 egg
½ ts salt
100 g kruskakli
100 g sesamfrø
200 g linfrø
1/2 dl matolje
Linfrøene legges i bløt i 2-3 timer. Avrennes godt i sikt. Skyll gjerne frøene i sikta mens du rører rundt for å "vaske bort" litt av guggen. Eventuelt kan du knuse frøene. Det blir like bra.
Ta egg og CC i en bolle, og mos det mes stavmikser, kjøkkenmaskin el.l.
Bland så alle ingrediensene godt, og hell dem i brødform(er).
Brødet hever bittelitt, men ikke mye.
Må stekes leeeenge. Ca to timer på 190 grader. Kanskje tilogmed lenger, litt avhengig av ovnen din.
Når brødet er ferdigstekt må det legges til avkjøling på rist over natten (hele dagen om du steker det på morgenen).
Hvis det ikke får avkjøles luftig/stekes lenge nok blir det lett klissete.
Husk å bruke bakepapir i forma.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.