< Tilbake til oversikten

Hjelp

sjarmisa sa for siden:

Synes denne lavkarbo dietten er vanskelig jeg. I går spiste jeg noen nøtter og blei kjempe syk. Sitter med en hodepine som har vart i mange dager og aner ikke hva jeg skal spise til neste måltid noen som har tips tar gjerne i mot....

Musklene er slappe og vil liksom ingenting er bare slapp, sliten og lyst å kutte hele tdietten men vil jo ikke det har jo klart snart to uker...må bare være jeg som er uviten....prøver å holde meg til lavkarbo da.....kanskje jeg får i meg for lite fett og vann.....

Charlott sa for siden:

Om du skal få hjelp må du nesten skrive litt om hva du spiser ;)

Gerd sa for siden:

hvilken diett følger du?
Hva spiser du?

arnakristin sa for siden:

Hei,
Lavkarbo er et samlebegrep på karbo reduserte kosthold som inneholder fra tilnærmet null til 150 kh pr dag.
Hmmmm… ikke vanlig å bli syk av nøtter!
Hodepine og andre ubehag er ikke normalt de første dagene på dietten for de aller fleste, for noen så kan dette vare i 14 dager.
Når du ikke følger en bestemt lavkarboretting så er det viktig at du oppgir hvor mange kh du spiser hverdag for at du skal få best mulig råd. …og som andre nevner dersom du lurer på om det du spiser er så optimalt som det kan bli så er det best at du legger inn hva du normalt spiser og ikke minst hvor mye.
Ellers så er det som du sier de to største nybegynner feilene er for lite vann og for lite fett.

Kitt sa for siden:

Ikke vanlig å bli syke av nøtter, nei, men noen av oss blir det!:p
Jeg tåler ikke cashew- nøtter. Får pusteproblemer og kaster opp hele natten!:eek:

Det finnes en masse gode oppskrifter her og lister over hva en nybegynner bør ha i skapet/kjøleskapet!

Ser du i innlegget til Gerd, har hun link til en haug utrolige gode ketolysevennelige oppskrifter!

Lykke til!:)

sjarmisa sa for siden:

Hallo ja....tusen takk for raske svar.
Spiser 2 proteinbrød skiver til frokost med meirerismør og en kaffe med fløte.

Til lunch lagde jeg eggerøre med kyllingkjøtt og litt fløte i.

Men nå føler jeg meg sulten og hele tiden sliten....
Lager en del cremefraiche eller youghert naturell med solsikkekjerner, sesamfrø og litt bær oppi....
Ser dere noen feil her? hehe...Tusen takk for svar...

sjarmisa sa for siden:

Glemte skrive det følger sofie hexeberg sin diett lavkarbo. Går nesten i det samme som skaldemann. Har lest begge sine bøker og følger oppskriftene i bøkene dems. Skal til henne uti april men vil så gjerne komme i gang....

Hei,
Det at du føler deg sulten er nok en indikasjon på at du ikke får i deg nok fett ved hvert måltid. Husk også å drikke nok vann, 2-3 liter pr dag. Jeg kjenner ikke til hvor mange kh Sofie Hexeberg anbefaler bortsett fra at jeg har lest at hun selv ligger på ca 50 kh pr dag. Dersom det er tilnærmet Skaldemann så er jo vesentlig mindre kh pr dag.
Kylling er ikke akkurat feit mat… sørg for å tilføre mer fett.
Yoghurt naturell ville jeg holdt meg unna, eventuelt byttet til tyrkisk yoghurt.
…skal det ikke være noe grønnsaker?
Solsikker, for meg, som spiser ketogent ( 20 kh pr dag) så innholder disse altfor mye kh, 19 kh pr 100 g. Sesamfrø innholder alt fra 4,5 til 24 g kh pr 100 g, iflg matvareguiden, sjekk næringsinnholdet på pakka.
Dersom du lurer på næringsinnholdet i ulike matvarer sjekk Matvareguiden
For noen så er proteinbrød en såkalt partystopper, det vil si at det kan hindre vektnedgang uten at man har noen god forklaring på det. I og med at jeg synes du bruker litt mye meieriprodukter så vil jeg nevne at meieriprodukter foruten smør også kan være en partystopper.

Kitt sa for siden:

Arnakristin, du må sjekke solsikkekjernene dine, mine inneholder "bare"7.2karber!

Kjøpes i papirpose på Rema, merke Møllerens!

Sesamfrø uten skall kjøpt samme sted, samme merke, 4.5g.

Fant 19 kh på matvareguiden...? ja, ja så jo at sesamfrø varierte mye...:rolleyes:

Kitt sa for siden:

Ikke lett når det står så forskjellig!:p
jeg la ut en oppskrift og hadde regnet så godt jeg kunne på alt fra karber til kcal. Så viser det seg at de 0.9 karbene i kjøttdeig rett og slett ikke finnes andre steder enn i tabellen man finnet tilknyttet forumet!:(
Og hele den fine utregningen min ble helt feil!:eek:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.