< Tilbake til oversikten

Ennå en grunn til å ikke ta statiner!

Cornelia sa for siden:

Huff of huff, grusomme saker disse statinene...
Jeg har en pågående kamp med legen min om dette - han insisterer hver eneste gang jeg er der på å sette meg på Statiner. Kolesterolet mitt ligger på rundt 5,6 , og det er jo faktiskt ikke så høyt. Men han mener det er "livsfarlig" skriver ut recept på nettopp 80 mg om dagen!
Jeg har en stoffskiftesykdom og det gjør jo at man har litt høyere kolesterol uansett.
Før jeg "visste bedre" ga jeg det ett forsøk - med nettopp disse som er avbildet i artikkelen - noe som endte opp med at jeg måtte ta CT-scanning av ryggen pga. ekstreme smerter - som viste seg å bare være en bivirknng av Simvastin.... sinnsyke greier. Og da hadde jeg bare brukt den i 3 uker. Dette er over ett år siden og jeg har ikke brukt det siden.

Kosttilskuddet Guggul senker kolesterolet, så jeg prøver litt av dette nå. Bestiller fra www. iherb.com men jeg vet også att LCHF senker kolesterol men det er vel sannsynligvis ikke er særlig farlig med høyt kolesterol uansett.

Takk for link til artikkelen - denne skal jeg printe ut og ta med til legen min!!

energibunten sa for siden:

nei kolesterol er en livsnødvendighet og lavt kolesterol er forbundet med høyere dødelighet i undersøkelser for kvinner.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.