< Tilbake til oversikten

Spiser jeg nok grønnsaker?

hoppetussa sa for siden:

Får i meg ca.en tomat,litt salatblad,og avogtil noe broccoli,iløpet av en dag. Hvor mye BØR en ha? For det kan vel bli for lite?
Og apropos karbohydrater,-hvis en får for lite i seg av det,vil vekta stoppe litt? Jeg mistenker at jeg spiser for lite karbo...
Det går mye på egg her i hus.:rolleyes:

Charlott sa for siden:

Her ser du litt om hvor mye grønnsaker man faktisk kan spise i løpet av en dag, myyye og ikke minst variert :)

Supera sa for siden:

Det spørs jo hvilken filosofi du følger... Når det er din egen, så er du din egen sjef. Skaldeman er jo veldig lite grønnsaker. Jeg begynte egentlig på ketolyse, men jeg er vel egentlig mer skaldeman av meg. Jeg spiser av og til masse grønnsaker og noen dager spiser jeg ingen grønnsaker i det hele tatt.

Og angående det med at vekta stopper opp ved for lite grønnsaker, så har jeg sett flere svarer det her, men logikken min (og skaldeman) sier det motsatte. Jo færre karbohydrater du spiser, jo mer ketoner må kroppen lage. Produksjonen av ketoner krever mye energi og dermed bør man jo gå mer ned i vekt jo færre karbohydrater man spiser.

Spiser du utelukket kjøtt (inkludert innmat), fisk, muslinger (krom), egg, nøtter og meieriprodukter kan du klare å få i deg alle vitaminene og mineralene vi trenger bortsett fra c-vitamin. Og 35g rød eller gul paprika dekker dagsbehovet av c-vitamin.

Men for variasjonens del så gjør det godt å kunne spise litt grønnsaker. ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.