< Tilbake til oversikten

Galleproblemer og lavkarbo

libra sa for siden:

God morgen Lavkarbo venner :)
Min svigermor har i dag bestemt seg for å legge om livsstilen og begynne på lavkarbo. Hun har imidlertid hatt endel galleplager og er av den grunn litt spent på hvordan det vil gå. Har noen her erfaringer å dele?
I tillegg har hun polymyalgi og alt for høyt blodtrykk. Jeg personlig tror at å legge om kosten vil hjelpe henne men har lyst å høre om andres erfaringer.
Veldig takknemlig for svar :)
Hilsen spent svigerdatter :spent:

Vettel sa for siden:

Nå vet jeg ikke hva slags gallproblemer hun har, men om det er gallestein så kan høyfett-kosthold slå begge veier. Enten at de løser seg opp og kommer ut, eller at det blir verre.(sier "huslegen" her)
Men Lindberg, South Beach burde være tryggt utgangspunkt. Og dessuten en myk start for noen på ny livsstil!

Lykke til, til svigemor!

rikle sa for siden:

Skrev nettopp under en annen tråd, hadde ikke funnet denne da... :(
Har selv fjernet galleblæren for en del år siden, men blir så utrolig kvalvm av alt fettet. Har trosset dette og gått ned ca. 10 kgmen nå vil jeg ned mere. MEN orker bare ikke denne kvalmen hver gang jeg har hatt et skikkelig måltid! Gode råd ønskes!! :)

Kitt sa for siden:

Du må rett og slett gå ned på fettmengden for så å øke l-a-n-g-s-o-m-t!!!
Mye rå grønnsaker er også slitsomt for en mage uten galleblære!
Jeg prøver å fordele fettet på alle måltidene så jeg slipper sånne stooore måltider som endre i resten av kvelden på do! Grønnsakene er aldri mye på en gang!
Lykke til!:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.