< Tilbake til oversikten

Hjelp mot lavt blodtrykk?

matitt sa for siden:

Er det noen som vet om det finnes naturmedisin eller andre lure ting man kan spise for å få opp blodtrykket? Det går bokstavelig talt trill rundt for meg for tiden, og blodtrykket mitt er meget lavt. Har en meget fysisk jobb, og kjenner flere ganger ut som om jeg skal svime av , svimmel!!
Vet at lakris er bra for blodtrykket, men jeg kan jo ikke spise det! Tips mottas med takk :)

Kitt sa for siden:

Lakrisrot, mer salt i kosten og ginseng er kjerringråd som er verdt å prøve!
Det er også viktig å drikke nok!

Har du tatt 24- timersmåling, slik at du er sikker på at det er grunnen til at du er svimmel?

matitt sa for siden:

Ikke tatt noe 24-timersmåling nei, hva innebærer det?
Mer salt i kosten høres ikke fristende ut, men ginseng og lakrisrot er notert :) Takk takk :)

Kitt sa for siden:

24- timers måling betyr at du går med et blodtrykksapperat på deg i 24 timer for å registrere BT x antall ganger i løpet av døgnet.
Avslører variasjoner, BT under søvn etc.
Er mange grunner til svimmelhet, og dette kan være en måte å utelukke en av dem!:)

matitt sa for siden:

OK :) Ja jeg har blitt tried and tested for alt mulig mellom himmel og jord, jeg går på levaxin, så stoffskiftet kan jo også ha noe med det å gjøre. Men mistenker blodtrykket :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.