Teletubbien sa for siden:
Joda, jeg vet man skal drikke mye vann. Men hva annet drikker dere til vanlig?
Joda, jeg vet man skal drikke mye vann. Men hva annet drikker dere til vanlig?
Gerd sa for siden:
Til vanlig: Vann og kaffe
Et glass brus og/eller vin en sjelden gang :)
Furine sa for siden:
Vatn som du seier, og grøn te, grøn te med sitron, kamillete, lindete, diverse nypeteversjonar og hylleblomstte. Det går mykje te når eg er på jobb. Tidlegare drakk eg mykje kaffi på jobb, men har gått over til te. Det vart STORE mengder kaffi tidlegare, no drikk eg det berre av og til, og mest heime.
Elinee sa for siden:
Vann og pepsi max eller sprite zero. Men prøver å holde det til helgene, kunstig søtning er jo ikke så veldig bra for kroppen :)
Drikker også masse hvit te, renser kroppen :)
Men er det greit med suketter eller natreen i teen? Eller må de aller helst være uten?
Elinee sa for siden:
For noen funker det helt fint, for andre kan det være en partystopper. Det som er så irriterende, tinf virker forskjellige på alle her.
Jeg bruker ingenting, og man venner seg fort til det. Litt fløte da. Men sukrin har gått greit for meg, ingen stopp i vekta.
Cherry sa for siden:
Vann og vann og vann.
Gerd sa for siden:
Vann kan forresten varieres med smaker: agurkskiver, sitronskiver,lime... frosne bringebær eller jordbær i :ja:
Elinee sa for siden:
Ja, jeg signerer det Gerd sier. Det kan gjøre såå stor forskjell!
Ferskenbeinet sa for siden:
Drikker mye vann og en kopp te (uten søtning) daglig. En sjelden gang (helg feks) har jeg av og til glass fun saft... Ingen brus på meg nei.
LiMe sa for siden:
Ett glass Fun appelsinsaft om morgenen, kaffe, grønn te uten søtning og vanlig te med Natreen og sitron. Litt sukkerfri brus og rødvin med lite restsukker (spør på polet) i helgene. Ellers vann (så mye jeg orker) og BonAqua.
Yonah sa for siden:
Jeg drikker vann og kaffe til daglig og en kopp grønnte eller to.. Da tar jeg sitronsaft i teen og kanskje ensukett nå og da.
Ellers går det mye i farris for tiden, siden brønnen vår er tom for vann og vann hentet andre steder smaker ikke som vannet fra vår brønn;)
Imp sa for siden:
Drikker bare vann jeg...ja, og et glass melk om morgenen, mest fordi jeg er gravid..og kanskje en kopp te om kvelden, uten noe i. Skjønner ikke at noen har behov for mer jeg. ;) Men nå syns jeg vann er en vanvittig god tørstedrikk, kanskje vi bare har fantastisk vann i springen vår?
Yonah sa for siden:
Skjønner ikke at et er noen grunn til å drikke melk bare fordi du er gravid.. Hvorfor? Det finnes jo andre gode kilder til mineraler som bl.a. kalsium enn søtmelk da.
Namba sa for siden:
Jeg drikker kun vann, med isbiter.:)
Myrull sa for siden:
Blitt veldig flink til å drikke vann. :)
Drikker litt div urtete og en sjelden gang Pepsi Max eller et glass Funn saft.
Karissima sa for siden:
Her går det i kaffe om morgenen og vann resten av dagen. Hender det blir en pepsi max en sjelden gang.
Charlott sa for siden:
Vann, vann og vann :D Samt 2-4 kopper kaffe samt 1-2 kopper te. Brus er smaker ich og Funsaft enda verre ;)
Edit edit: Glemte viiiiin :D
Rin sa for siden:
vann, kaffe, urtete, en gang i blant et glass lightbrus.
Veggpryd sa for siden:
Kaffe med masse fløte, og vann. En sjelden gang brus/vin (oftere vin enn brus...:D).
Trulta:) sa for siden:
Drikker vann og brus (prøver å la være, men det går ganske dårlig :flau:) Ellers kaffe og te...
BlirFjong sa for siden:
Drikker mest vann, 1-2 kopper te til dagen på jobb, så drikker jeg litt pepsi max (er stadig vekk på avvenning fra det), litt farris også blir det gjerne noen glass vin i helgen, rød eller hvit.
Fumle sa for siden:
Vann vann og mer vann! 2 kopper te med litt søting og et glass brus i ny og ne :)
Kanutten sa for siden:
Vann, Bris, vin og te.
crystall sa for siden:
Til vanlig blir det nesten bare vann! Og kanskje en kopp te eller to :) Ellers blir det pepsi max/cola zero eller tørr hvitvin til kos og fest ;)
GKS sa for siden:
Vann og farris med lime
Lullen sa for siden:
Vann, vann med sitron, grønn te med sitron med en sukett i, 0,5l Pepsi Max eller 7-up light i helgen og en kopp kaffe med cocosa etter lunch på jobben.
Og glemte nesten; eggemelk med ekspresso et par ganger i uka :)
EmilyB sa for siden:
Samme her :) Lightbrus en sjelden gang. Etter at jeg gikk helt over til vann i ukedagene, frister ikke brus så mye som det gjorde før.
BigO sa for siden:
Masse vann på jobb og et par kopper kaffe. Jeg drakk mye Cola Light en periode, men uten at jeg har tenkt over det har jeg de siste 2 månedene drukket mer og mer vann. I kjøleskapet ligger det nå flasker med både iskaldt vann og iskald Cola Light og jeg velger vann.. Stolt :-)
Elinee sa for siden:
Fliiink :heia: Jeg er ikke helt der enda :p, men føler meg mye bedre og "renere" når jeg drikker vann, så har kuttet ned en del på pepsi maxen.
Jabba sa for siden:
Jeg drikker mest vann. Og det blir gjerne 4-6 kopper te uten søtning og/eller kaffe med fløte.....
Brus hører til sjeldenhetene - kanskje et glass og to en gang i mnd....om ikke sjeldnere.
Jeg er stolt over å ha klart å redusert brusen - jeg drakk gjerne brus hver dag før.
Også - det må jeg ikke glemme - jeg MÅ ha Fun Light saft til Gerds fløtegrøt.....da duger ingenting annet.....
ler
65kgmamma=perfekt sa for siden:
Drikker vann og pepsimax.. Prøver å kutte ut pepsimax men er ikke så lett gitt!! Drikke rødvin til fest og kos=)
ada-emilie sa for siden:
Vann smaker bedre på ketolyse fordi jeg blir så veldig tørst. Jeg drikker forskjellig: vann, pepsi max, farris, svak egenlagd stor kaffe latte med kaffepulver, vann og en dl soyamelk uten tilsetninger, svart te med soyamelk og jeg bruker natreen-suketter i te og kaffe. Er full av kunstig søtning fra drikke og tyggis, men har ikke så mye annet for leveren å rense ut, som alkohol, medisiner, tobbak og overforbruk av mat, så jeg regner med den klarer å få det ut av meg igjen. Ingen som ikke er en helgen er uten synd:)
Bamse_brakar sa for siden:
Vann! Drikker mye vann, og det blir bare bedre og bedre!! Trodde jeg skulle være drittlei av vann nå, men er vel blitt mer eller mindre "avhengig" ... :P
Ellers går det ofte et par kopper kaffe på jobb, av og til et glass vin til eller etter kvelds, og i helgene en god rødvin, og gjerne litt whisky (som gjerne kan være litt blandet med vann eller farris, så smeller den ikke så hardt... :o
Dolsi sa for siden:
jeg må være en av de få her inne som ikke drikker vann.
Orker ikke drikke rent vann jeg. Det ble sånn etter at jeg hadde en vektreduserende operasjon for 6 år siden.
Drikker jeg vann så bare stopper det i munnen på meg, får det ikke ned.
Drikker derfor kun funlight til daglig, og pepsi max når det er helg.
Drikker også noen krus koffeinfri kaffe med kremfløte hver dag :)
Mithila sa for siden:
Vatn, kaffi og av til te. Svært sjeldent eg drikk lettbrus og aldri saft. Men likar godt vin... Eg synest å hugse at det blir anbefalt å drikke Farris, stemmer det? og er det nokon forskjell på den "vanlige" farrisen og Farris Bris? Altså om den eine er ok og den andre ikkje.... :)
Buck sa for siden:
Drikker kun vann, jeg. Tør ikke drikke noe annet i frykt for at det skal forhindre vektnedgang:o
Euphita sa for siden:
Vann og pepsi max. Merker at det blir mer og mer vann da, og det er bra for jeg er pepsimaxoholiker :( Er bare på uke 2 så at jeg allerede nå er flinkere på vann uten å tvinge det i meg, syns jeg er positivt :)
Veggpryd sa for siden:
Nå har jeg klart å kutte ut fløte i kaffen, så det blir ikke så mye kaffe. Har for tid litt te-dilla. Det går i Twinings Earl Gray og Nype-te. Det må være Confecta Nype-te, den er best! :D ... og vann selvfølgelig. Brus veldig sjeldent.
caramba sa for siden:
Har aldri vært noen brusdrikker, og har alltid drukket vann som tørstedrikk. Drikker vann, masse vann. Hvor mange liter per dag aner jeg ikke, men fyller opp halvlitersglasset mitt mange ganger. Tror jeg drikker nok vann ja :)
Ellers drikker jeg noen kopper te om dagen. Vanlig svart te, og en kopp Yogi Sweetchili te pr dag. Bruker søting i teen, sukrin og/eller stevia. Om morgenen har jeg gjerne en fløteskvett i teen, og om kvelden en ts cocosa.
Cirius sa for siden:
Her går det i vann og atter vann. Har blitt kjempe glad i det, og flasken fylles på stadig vekk.
Hlde forøvrig på å venne meg av pepsi max som jeg har vært mer eller mindre avhengig av, men det er lettere sagt enn gjort. Men nå er det ihvertfallikke hver dag jeg har det i meg, så det er jo fremgang ;)
LibraGirl sa for siden:
Prøver å drikke mye vann, blir gjerne farris og slikt i uken å unner meg
pepsi max i helgene om jeg blir fysen på noe godt :)
Bittemoren sa for siden:
jeg drikker vann og kaffe :)
Idamortil4 sa for siden:
Vann
Koffeinfri kaffe
Eggemelk
Frokost shake m fløte, egg ++
Cola Zero (1 gang)
Timiane sa for siden:
Jeg drikker masse vann over 4 liter for dag.
Kaffemed fløte og kakao pulver og stevia
Litt saft, fun light ( max et glass for dag)
Euphita sa for siden:
Og da var jeg kommet så langt i boka, at fra nå av skal iskaldt vann nytes og bøttes innpå. Pepsi maxen får værsågod innfinne seg å bli erstattet.
TrillTrall sa for siden:
Vann. :) Og te i mange ulike varianter. :) Jeg er ingen brusdrikker heldigvis, men en og annen sjelden gang drikker jeg litt brus (en gang i mnd i snitt kanskje, nei, mindre tror jeg). Jeg var veldig glad i juice tidligere, men det drikker jeg vel enda mindre av enn brus nå. Det er i grunnen bare rent vann som gjør meg skikkelig utørst.
TigerTove sa for siden:
Vann og te med fløte. En kaffekopp med fløte eller et glass hjemmelaga solbærsaft uten noe tilsatt ca en gang hvert skuddår ;)
dakota sa for siden:
I hovedsak vann, har alltid vært glad i det :) Har en sitron i kjøleskapet både hjemme og på jobb som jeg presser noen dråper oppi flasken innimellom. Greit med litt variasjon i smaken! Ellers har jeg lært meg å drikke kaffe (forrige uke!) med fløte, så det blir to-tre kopper iløpet av dagen. Drikker noen glass vin i helgene :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.