< Tilbake til oversikten

Fra pulver og rett til ketolyse?

Alfeia sa for siden:

Jeg har gått på Easy Life pulver i 8 uker nå og fått av meg 20 kg:)
Men nå skal vi begynne å spise ett måltid om dagen og dette har jo blitt en kamp mot sulten:eek: så det jeg lurer på er om noen vet noe om eller har erfaring med å gå rett fra pulver og over til ketolyse....
Tenker sånn at det vil jo øke effekten siden jeg fortsatt vil holde meg o ketose...men spørsmålet er om det blir for mange kalorier?? ANYONE:confused:

Yonah sa for siden:

Det kan være at vketa kan stoppe opp litt i overgangen. Men du vil nok forbrenne fett og det er jo mye viktigere enn om vketa står stille eller ikke.

Easylife er en pulverkur med ganske mange karber i grunn, og du kommer i ketose sannsynligvis pga kaloriunderskudd( jeg var feks i ketose et helt svangerskap fordi jeg åt for lite).. Det er ikke rart du er sulten, jeg skjønner deg godt jeg. Sats på ketolyse eller lignende og la kroppen få tid til å omstille seg.

Alfeia sa for siden:

Tenker det jeg også men så går jeg jo på dette Easy Life kurset da, de mener jo at ketolyse er uff uff!
Har gått på ketolyse tidligere og er veldig fornøyd med det, men redd det "tuller" til det gode jeg har startet:)
Forresten: åssen får du den Ticker tingen din inn på siden......:stuart: Får det ikke til!

Yonah sa for siden:

For ticker, les her: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879

Er det noe som i det hele tatt kan ødelegg er det jo easylife heller enn ketolyse. Om du har prøvd ketolyse og trives med kosten, så skjønner jeg ikke hvorfor du skal fucke med forbrenningen din. Det er vel bedre å forbrenne rent fett enn å forbrenne opp både fett og muskler og det verste: å gå sulten.

På ketolyse skal du spise deg mett og ikke kjempe mot sulten.

Alfeia sa for siden:

shanks, da fikk jeg det til!

Sant det du sier, og ser den men samtidig veeeldig redd for å gå opp igjen noe av de 20 jeg har jobbet så sinnsykt for å komme den.....

frifuggel sa for siden:

Kan vanskelig tenke meg at du "går opp", reelt sett. Du får litt mere fyll i magen, men det retter seg fort! Du er bedre tjent med, i det lange løp, å spise balansert, sånn at du ikke trene x antall timer hver uke for å holde på muskelmassen din, men kan trene fordi du har lyst, og overskudd, til å gjøre det.. Det aller aller meste er bedre for deg, fysisk og psykisk, enn å tvinge kroppen til å klare seg på 500 kalorier og 50 karbohydrater pr dag. En "vakker dag" så setter kroppen alle bremser på, og da er det gjerne lang vei tilbake..

Et tips; ikke snakk for mye ketolyse/lavkarbo på møtene.. ;)

Maja sa for siden:

Å slanke seg ved hjelp av en lavkalori-pulverkur er en tøff og brutal måte å gjøre det på. Min teori og personlige erfaring er at man må kjempe mye hardere for å holde vekten når man har gått ned på denne måten kontra vektreduksjon på en langsom og mer skånsom måte. Kroppen tror at den har vært utsatt for en sultkatastrofe og det husker den i lang tid etterpå, så den holder på det den får tilført når du begynner å spise mat igjen.

Jeg gikk ned 15 kg på fem uker på EasyLife og gikk rett over på et ketogent kosthold. For meg var det helt nødvendig å telle kalorier, i tillegg til å ligge veldig lavt i karbohydrater. Ellers gikk vekten opp.

Jeg opplever at det er svært vanskelig å gå videre ned i vekt og jeg kjemper en knallhard kamp for å holde vekten. Jeg har stort sett vært i ketose siden sept-09 (da jeg startet på EasyLife), med unntak av noen få sprekker. Jeg trener veldig mye.

Du må nesten bare prøve deg frem og finne ut hva som funker for deg. Jeg kunne ikke spise alt fettet på ketolyse. Jeg prøver å sikte meg inn på 15-20 g kh og ca 1300 kcal.

Alfeia sa for siden:

Gått å høre fra deg som erfaring med akkurat dette:p
Ja jeg ser at jeg må kutte godt ned på fettet og telle kcal ellers "suger" kroppen til seg aaalt!! Er en mer brutal måte å gå ned på enn andre måter, men er veldig motovernede for oss som skal ned MYE å få en kickstart, men viss det blir et laaangt opphold i nedgangen kan det slå andre veien igjen:( Trener bra om dagen så det vil jo ha effekt uansett siden jeg ikke har vært så flink før:D huff, ikke lett!!!
blir litt "skrudd" i hue av å gå ned såå mye på kort tid kjenner jeg.....

Elinee sa for siden:

Easy life sier ketolyse er fy fy, men ketolyse er MAT og ikke pulver, man kan ikke leve på pulver for alltid, og da går man opp igjen.
På ketolyse får du i deg riktig fett og vanlig mat. Masse grønnsaker. Du blir sunn og du går garantert ned.
Easy life inneholder jo mye karbo, så du kommer til å merke stor forskjell på ketolyse. Gi det noen dager før du gir deg, for det er en omstilling, men anbefaler myyyyye heller ketolyse.

Alfeia sa for siden:

Ja det er det å holde på nedgangen som er vanskelig! det er jo NÅ den tøffe jobben starter:eek: fordet om det føles som om det er den tøffe jobben som er ferdig:boxing: Det å kunne gå ned i vekt ved å spise masse god mat og få følelsen av å leve "normalt" er jo det aller beste og mest humane:p
Jeg får sette meg ned med go`boka om Ketolyse og vurdere å tenke! vil jo egentlig snakke med kursholderen min å høre med henne men ser for meg at det blir en preken som ikke går i min fordel akkurat nå:p Men men!

Elinee sa for siden:

Alle støtter jo sin egen kur. Men av erfaring, så holder dette så mye mer i lengden og når du har gått ned det du skal, så venner du kroppen til litt mer karbo og kan leve normalt, men tenke litt over hva du spiser. Nå jeg gikk over fra pulverkur, så tok det ikke lange tia før alt var på igjen, for alt blir en kontrast til det. Tror ketolyse blir ypperlig når du allerede har vært sååå flink.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.