< Tilbake til oversikten

Drikker jeg for lite vann?

Ivett sa for siden:

Ok, jeg er forvirra.

Lest at om stixen viser mørk lilla så er det tegn på for lite vann?
Jeg drikker 3-4 liter rent vann pr. dag.
Så jeg lurer på om jeg drikker fremdeles for lite vann??
(har prøvd å måle på forskjellige tider av døgnet, mørk lilla all the way :confused: )

Det er så mye mer jeg lurer på...hmm.. skal komme med ei hel liste en av disse dagene.. hehe.. :)

nonta sa for siden:

Det KAN bety vann mangel, men du drikker jo masse så du kan jo også være i en god ketose da. (Jeg får av og til sterkere utslag hvis jeg har spist ganske mye mat den dagen)Ellers skal du jo måle på kvelden ett par timer etter siste måltid for å få mest pålitelig utslag. Ketose sticks er ofte bare en pekepinn på om du er i Ketose eller ikke, det finnes jo også andre tegn på ketose. Oppfyller du flere av disse sammen med stixen er det jo sannsynlig at utslaget er riktig..

Ivett sa for siden:

Hei!
Takk for svar.
Jeg prøvde å eksperimentere litt og målte sånn 1 time etter siste måltid så 2-3 timer etter. For første gang såg jeg lyse lilla på sticken når jeg målte 1 time etter, men den var like mørk etter 2-3 timer :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.