< Tilbake til oversikten

couscous

elinej sa for siden:

Kan man spise det?

smosje sa for siden:

Couscous er laget på pasta...... Men jeg har hørt rykter om at det kan spises etterhvert, men jeg skjønner det ikke helt!?

Noen som vet?

Alkazelters sa for siden:

Er vel ingen god ide under induksjonen og det inneholder jo mange karbohdrater. Uansett bør man heller velge Bulgur som er uraffinert couscous og følgelig inneholder mere næringstoffer og har lavere GI, cirka 45-50 tror jeg.

smosje sa for siden:

Oi, det var lurt! Godt er det også! Glemte å legge merke til at jeg befant meg på induksjons-sidene, jeg :o Men da tror jeg like godt du skal holde deg unna begge deler!! Kanskje på vedvarende? :rolleyes:

Nille sa for siden:

????????

Hverken Couscous eller bulgur godkjent på induksjon eller vedvarende, - dvs. før Atkins vedlikehold. Dette har jeg postet tidligere. Couscous har heller ingenting med pasta å gjøre.

Så lette jeg litt og fant bulgur (også postet tidligere):

smosje sa for siden:

HVA? Jeg leste seinest i går at couscous var laget av pastadeig, men rullet i hendene til det ble så kornete som couscous er.

Forresten syns jeg det hørtes litt snålt ut, for det smaker ikke pasta i det hele tatt. Men jeg er så :snill: og tror jo alt jeg leser........ :D

Nille sa for siden:

Forvirringen kommer sikkert av at couscous lages av durumhvete eller semulje, - det er samme hvetesort som man bruker til pasta (pasta lages av durumhvete eller semulje + egg)

Couscous lages av knuste hvetekorn (noen steder bruker de hirse, ris eller mais) som kokes og presses gjennom en sikt og tørkes. Det skal ikke være egg i couscous.

:)

smosje sa for siden:

Aha! Slik å forstå :)

Takk, Nille! :klem:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.