< Tilbake til oversikten

Tok meg et glass rødvin ikveld ...

hoppetussa sa for siden:

og gjett om det smalt i fletta strax!!
Nå sitter jeg her å svever...av ETT glass:geip:
leeeer

-Er det vanlig???:p:kadetgaar

LineJM sa for siden:

Jepp. Er mange som har det sånn. :)

Veggpryd sa for siden:

fnis Skål! :stortsmil

Karbo-Klara sa for siden:

Tok mer enn ett ja, litt kos må man ha i påsken.. Surrer kanskje litt ekstra i hodet :p

Kitt sa for siden:

Noen merker ingen endring av alkohol- toleransen, men de må være i mindretall så det suser! Nesten alle jeg hører om, blir mye fortere påvirket i ketose enn ellers.:full:
Kan være derfor vi har det så utrolig gøy på lavkarbo-treff?!?!?:o:D:p

Vi var på fest i november og jeg var full på velkomst- drinken i mange timer!:o:p:)

Supera sa for siden:

Hehe, jeg er av de i "mindretall". :geip: Sist helg drakk jeg en flaske rødvin (13,5%) og to sterke selvblandede drinker med vodka i løpet av 6-7 timer. Var passelig full etter folk flests standard, ikke mer.

Hadde vært gøy å vite hvorfor det er så forskjell på alkohol-toleransen hos noen når de er i ketose og ikke minst hvorfor det ikke er sånn for alle på lavkarbo.

Kitt sa for siden:

Kanskje det kommer litt an på hvor ofte man drikker og hva man drikker?
Jeg drikker veldig sjelden (over 40 og 2 barns mor), blir helt klart myyyye fortere full av bobler og sprit enn av feks hvitvin!:)
Og noen tåler jo mer enn andre uansett!:p

Supera sa for siden:

Jeg drakk faktisk helgen før det igjen. Da var det broren min som fylte 30 år. Da ble det 1 1/2 flaske rødvin i løpet av kvelden og var også da passelig full. Men før det hadde jeg ikke drukket på nesten tre måneder.

Det utelukker jo at rødvin har den effekten på alle, og ikke drikker jeg ofte heller. Har bare prøvd vodka og rødvin og det tåler JEG som før i alle fall. Får prøve andre ting en annen gang og se om jeg tåler det dårlig.

Furine sa for siden:

Eg blir fortare på ein snurr av kvitvin enn rødvin. Veit ikkje heilt kvifor, om det er meir sukker i kvitvinen? Det var ein tørr kvitvin, men eitt glas gjekk rett i fletta på meg. Og eg meiner eg toler ein del - har i alle fall gjort det før! Er nok ikkje i ketose, men det påverkar meg tydeleg. Det kvitvinsglaset drakk eg onsdag, då var det kanskje ei veke eller to sidan sist eg drakk noko med alkohol. De var kl halv åtte om kvelden, etter middag, og eg gjekk og la meg kl 8! :lol: Orka ikkje meir! ;)

StegforSteg sa for siden:

Jeg tåler ingenting av alkohol lengre - og jeg kunne drikke gutta under bordet før ;)

Karissima sa for siden:

Jeg drikker veldig sjelden og da er det vin det går i.
Har ikke merket noe til
at jeg tåler mindre nå enn før. Drakk 3/4 flaske på flyet i går og ble bare i svært godt humør :lol:

millemy sa for siden:

Jeg er 23, student og det blir endel festing, det må man jo innrømme.
Men hva vil dere anbefale som drikke? Hva kan man, og hva kan man ikke drikke når man går på Ketolysekuren?

:)

Kitt sa for siden:

Du kan drikke vin med lite rest- sukker eller blank sprit med light brus!
Det finnes øl med lite karber og en type rus- brus, så vidt jeg husker!

Er egen vintråd og drinketråd her inne et sted!:)

Supera sa for siden:

Millemy: skal man først drikke, så blir det det som Kitt foreslår. Men husk at alkohol er en energi som brukes før fettet. Nå ser det ikke ut som at du har så mye å gå ned akkurat, så da kan du jo tillate deg litt mer, men ikke forvent å gå så mye ned i vekt hvis du drikker som studenter flest - en-to-tre kanskje fire ganger i uka. :geip:

Bulldog sa for siden:

Jeg blir forferdelig billig når jeg drikker i ketose.

Fort full blir jeg også...

hoppetussa sa for siden:

hehe...bra det ikke bare var meg!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.