< Tilbake til oversikten

Forelesning med Jens Veiersted om fettsyrer på youtube

Supera sa for siden:

Takk, da var det oppdatert i innlegget.

nellie sa for siden:

fantastisk interessant forelesning forresten!

Supera sa for siden:

Ja, det var det! Jeg ble sittende å se hele. Greit å kunne pause litt for å tenke over det som har blitt sagt. For jeg har ingen medisinutdannelse, så det er litt tungt stoff for meg. Men absolutt interessant!

Bestemamma sa for siden:

Jepp, sett disse og det som noe av det første jeg så da jeg begynte med ketodiett....Åpnet virkelig øynene mine:eek:

GunnerAG sa for siden:

Har nettopp fått tips om disse filene gjennom facebooken. Og de er veldig oppklarende angående mange spørsmål som vi går rundt i hodet med ;)

Supera sa for siden:

Jepp, absolutt! Selv om en del av infoen var litt vel avansert, men da er det godt man har pauseknapp slik at man kan tenke litt og spole tilbake litt. Jeg hadde for eksempel aldri hørt om eikosanoider før jeg så dette foredraget.

vimsen85 sa for siden:

Jeg så disse i går. Kjempeinteressant :) Legger du de inn i den videosnuttråden også? (Var det ikke du som startet den?)

Supera sa for siden:

Den ligger i foredragstråden allerede. ;)

vimsen85 sa for siden:

Så bra. Fant den ikke igjen i farta :snill:

Bamsedusken789 sa for siden:

Takk, jeg har begynt på den andre nå, og de virker veldig gode :)

Yrla sa for siden:

hørt hele nå, kjempeinteressant, takk.

taraquin sa for siden:

Flott forelesning, jeg lærte endel nytt der :) Noe jeg kanskje reagerer litt på er at han påstår at 43% enumettet fett i oksefett er det samme som i olivenolje, nå inneholder vell olivenolje nærmere 80% enumettet. Litt rart at han anbefalte fiskelever og ikke småfisk som sardiner og makrell som omega 3 kilde siden fiskelever akkumulerer mye miljøgifter, mens fete småfisk akkumulerer svært lite i motsetning til f.eks kveite.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.