Eller rettere sagt,- utenom kurene/livstilen dere følger?:)
Min er smykkelaging,-pluss at jeg er forhandler av smykker utenom.
Hadde bare litt lyst å dele noen pene smykker med dere,-gå inn på mine album,og se...Spesielle,sommerslige smykker,nå som våren har meldt sin ankomst,de fleste steder i landet!:D
(Håper det var ok at jeg la denne her...:confused:)
Min fritid opptas i stor grad av hunden og i større grad nå som våren melder sin ankomst. Vi skal nemlig på blodspor-kurs snart så det er spennende. Så trener vi litt lydighet og går masse tur :)
Driver også litt med foto på si.
Kjekt å høre hva andre lavkarbere driver med utenom å lavkarbisere ;)
Vel, jeg er vel ganske patetisk, men har fullt opp med jobb, baby og et gammelt hus som skal pusses opp! Har liksom ALLTID noe som skal gjøres, hobbier har jeg ikke hatt på mange år....SUKK!! I ledige øyeblikk sitter jeg her inne eller ser på TV, helt utslitt.....Patetisk, I know...
Så nydelige smykker, hoppetussa!! Kunne veldig gjerne tenkt meg en sommerfugl en gang kontoen er i pluss (hehehe...), så kanskje jeg kommer tilbake til deg :)
Selv driver jeg også med litt smykkelaging, og synes det er kjekt å inspireres av andre også! Ellers går det mye i strikking, hekling og søm her (vesker, sitteunderlag, tøfler, klær, småplagg av ulikt slag...), og så har jeg begynt med kort-scrapping for ikke så lenge siden, og STORKOSER meg med det! Har drevet med maling tidligere, og det er noe jeg har lyst til å ta opp igjen.
Skulle også veldig gjerne fotografert litt mer. Liker best naturfotografering, og det krever litt mer energi enn å sitte i godstolen og strikke foreløpig... Men det blir! :)
intressant å høre om deres hobbyer!:ja:
Jeg måtte slette albumet mitt med smykkene,da jeg ikke hadde lov til dette:(
Men har jo egen hjemmesiden da,både med mine egne,og mine forhandlersmykker,for de som vil se. Da kan jeg evt.dele nettadr.med dere pr.mail.
Akkurat nå strikker jeg et teppe til babyen. Og etter det skal jeg begynne på et ullsett til S. Ellers har jeg noen broderier liggende, og scrapper og sånn når jeg har tid. Holder på med hagearbeid om sommeren.
Flotte sommarfuglar! Lagar du sommarfuglane sjølv? Trengs det mykje utstyr til slikt?
Har sjølv drive litt med smykkelaging, men det går litt i rykk og napp. Samme med strikking, er skikkeleg dårleg på oppskriftslesing, men likar godt frihandsstrikking, gøy når ein ikkje heilt veit før etterpå korleis resultatet blir. Spesielt hattar og vesker, som blir tova.
Elles likar eg å gå tur og gjerne med fotoapparatet på ryggen. Likar å ta bilde av småkryp og detaljar.
Med tilsammen 5 barn så faller det naturlig at hobbyene blir div aktiviteter de er med på , og sosialt samvær.
Når jeg får tid ...eller skjerper meg og tar tid , så liker jeg å drive med foto.
Ellers har vi papegøye , så jeg er intr i holder mye på i gøyeverden :)
Trening har jeg gjort til min hobby , for å prioritere meg selv litt.
Hvilken art har du?
Vi har også papegøye ! Flere faktisk....en Grå Jaco, en dobbeltgulhodet Amazon og to stk Venezuela amazoner. Sistnevnte er ikke tamme og vi vil prøvde med oppdrett på dem....
Papegøyer også min hobby, samt internett og bøker. Tidligere laget jeg kort hver dag, men den hobbyen er det en lang stund siden jeg praktiserte nå.
Jeg har enda ikke funnet meg en hobby som jeg liker godt nok til å gjøre det masse og fortsette med det. Jeg gjør litt av hvert i perioder. Fotografering er vel det som ligger høyest, selv om jeg ikke er noe flink. Jeg interesserer meg for innredning for tiden siden jeg holder på med huskjøp og skal innrede hus snart. Og så får jeg vel lov til å si matlaging selv om det blir litt lavkarbo? :geip:
sport, dvs ski, trening, orientering, golf. liker å være i form, mestre ting, psykisk utfordring, bli sliten. Og spiller piano fort en time om dagen. Det siste var noe jeg holdt opp med i over 20 år før jeg kjøpte et elektrisk piano og nå har jeg spilt ett år og elsker å spille. Veldig takknemlig for at min mor lurte meg til å holde på i 5 år som barn. Da skjønte jeg aldri den virkelige gleden, men nå åpner musikken opp en helt ny opplevelse for en ingeniør-sportsidiot.
Ok nå tok jeg litt av, men..man skal leke og oppleve i livet !
Jeg lager ikke disse nei,-det er "kun" forhandlersmykker.
Jeg holder på med glass-smykker,som jeg lager fra bunn av. Da trengs en del utstyr som glass-skjærer,olje,tang,brenneovn. Det er en spennende hobby,men dyr.
Ja, det var det eg frykta... At det var dyrt meiner eg. Var på eit marked her ein gong der ein kar sat og laga glasperler etc, såg skikkeleg gøy ut, men eg vil tru det kostar litt å styre med.
Uansett, sommarfuglane var kjempefine! :)
Så moro !
Vi har også grå jaco :) Hadde to stk , men nå er han alenefugl. Har også vært innom dvergara tidligere. Mitt store ønske er dgh amazon !! eller gjerne en søt blåpanna jente :)
Men... bor i rekkehus så er vel ikke helt det store å ende opp med en amazon som kanskje eeeelsker lyde av sin egen stemme ;)
Jeg lager også smykker og øredobber, så maler jeg, spiller piano, lager litt musikk. Jeg holder nesten alltid på med noe kreativt. Det er da jeg henter inn energi som jeg kan trenge i jobben.
Strikking, brodering, maler, generlt lage ting. Vil påstå at jeg er veldig kreativ :p
Elsker å bake og kokkelere (men bakingen er ikke så ofte lenger) og kan godt bare høre på musikk uten å gjøre noe annet :)
Men jeg er student, tar ekstra fag, så det tar ekstremt mye tid. Også jobber jeg 40-50% så det blir lite tid til hobbyene desverre :(
Synes jeg hadde så mye bedre tid før jeg begynte på lavkarbo. Da var det bare å steke en frossenpizza til middag, og kjøpe en baguette til lunsj. Nå må jeg jo bruke så mye tid på lunsjplanlegging og matlaging :p
Jeg har fått meg en kreativ hobby! Og det er Pearl og hoppetussa sin fortjeneste. :klem:
Har gått til innkjøp av perler, steiner, strass, tenger - og idag laget mine første øredobber!
MEGET stolt!
Og når vi flytter nordover igjen, skal jeg virkelig dyrke bøker, historie, arkitektur, farger, og nå smykker! (smykkene får jeg utløp for feminine farger og ideer)
Jeg begynte med smykker. Så gikk jeg over til vesker og det siste er abstrakte bilder men det tror jeg egentlig ikke at jeg egner meg til :) Har nå tatt en pause så får jeg se hva det neste blir ;)
Oh, så morsomt å se at så mange lager smykker, det er min jobb å selge alt det som skal til, og det vil si at jeg ikke blir arbeidsledig på en stund? Selv får jeg ikke tid til det! Bruker mest av min ledige tid (det blir ikke mye, nei) til min hund.
Er det mogleg å lett få tak i rein sølvtråd til smykkelaging? Her får eg berre tak i kopartråd som er sølvbelagt. Fint det, men den eirar etter ei stund, og blir enten svart og trist eller grøn og trist. :( Kjedeleg når ein har laga eit smykke ein er nøgd med!
HVOR GÅR JEG INN PÅ ALBUMET DITT? Jeg elsker smykker, får aldri nok, så jeg skal få min datter (som er kulissesnekker på Operaen og skikkelig handy) til å lage meg et smykkestativ nå, så jeg ser hva jeg har. Min hobby er bøker, bøker og bøker, så jeg skal ut å kjøpe meg noen påskekrim-bøker. Og et par biografier jeg har lyst til å lese. Selvfølgelig skal du legge smykkene dine her, så vi får se dem, men jeg skjønte ikke hvor? (Er litt treig)
Jeg synes maten tar kortere tid. Middag er liksom fort enkel med noe kjøtt og mer eller mindre rå grønsaker, lunsj er en salat med feta og pesto, forkost blir fort eggemelk. Bruker aldri særlig mer enn 15 min på middagen...
Jeg driver med mye greier egentlig. Men det blir som regel i perioder som jeg blir helt oppslukt av en eller annen hobby også blir jeg lei å begynner med noe annet. Det siste året har jeg brukt mye tid til å lære meg å strikke og hekle for det kunne jeg ikke fra før. Ellers liker jeg å drive med decoupage. Jeg maler endel bilder. Liker å fotografere.
Bruker mye tid på lavkarbo mat, prøver ulike matvarer og oppskrifter.
Hobby nr. 1 er og blir HUND. Jeg har 3 hunder så det går mye tid til dette.
Har også ett hus som er nesten 100 år gammelt så det trengs stadig noe oppussing også. :D
Bloggene mine ser dere her (er desverre ikke oppdatert på en stund pga. PC problemer) carroart.blogspot.com/
Er veldig glad i skog og fjell , vi skal en uke i børgefjell nasjonalpark f.eks i sommer. :)
Hundene mine tar mye ti, dyr generellt er en stor greie for meg å har katt og hønsehus også. Har ganske lite dyr i forlhold til vi bruker å ha om dagen, tar til meg en del som ikke har annen plass å bo å hjelper de med å finne et hjem om ikke jeg har plass.
Begge hunden er omplasseringshunder, katten også.
Hanen i hønsehuset skulle egntlig bli gryte. :p
Ellers så strikker jeg en del, maler , tegner og fotograferer.
Går mye tid til allternative ting, men det er mere en livstil enn hobby.
Det jeg er mest opptatt av om dagen er tatovering, skremmende og ganske spenende at ander skal gå med min kunst på seg for altid.
fjernstyrte helikoptre, motorsykler, bøker, astronomi, vitenskap generelt og datamaskiner.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.