< Tilbake til oversikten

Trenger litt hjelp (ketolyse)

vav sa for siden:

hei alle sammen:)
har nå gått på ketolyse kuren i en uke på tirsdag.. begynner allerede å bli lei.. finner jo ikke noe særligt me oppskrifter her, som er av ketolyse, eller så leter jeg dårligt!.. . så jeg lurte på om jeg kunne få noen gode råd.. er litt lei av kylling lår, grill bein og omelett:) det beste jeg har hatt er nachos(bare bacon chips isteden for tortillachips)
Å så lurer jeg på, kan eg spise kor mye kcalorier eg vil? viss eg spise bacon chips hver dag, vil eg alikevel gå ned i vekt, viss jeg holder meg under 15 karbo?!? er litt vanskeligt å forstå dette her... :)
tok av 1,5kg etter 3 dager. men når den 5dagen kom hadde eg lagt på meg øve 1 kg av di..

Monicah sa for siden:

jeg syntes her er mye gode ketolysevennlige-oppskriter! det er bare å lete videre. favorittene mine er gerds rømmegrøt og nannahs knekkebrød.
du behøver ikke tenke på kalorier. du skal ha 15/20 g karbo for dag og det skal hovedsakelig komme fra grønnsaker og salat. om du spiser mye baconchips(svor) så kan den binde opp vann i kroppen pga saltet.

arnakristin sa for siden:

Hei,
Mange av oppskriftene i oppskriftsdelen av forumet kan brukes på ketolyse. Mye av den maten du er vant til å spise kan som oftest med enkle knep gjøres ketolysevennlige. Ellers så har du Gerd sine fantastiske oppskrifter
Ketolyse oppskriftstråd
Samling av oppskrifter på lavkarbo.no

,,,og når jeg først holder på så legger jeg ved en link til en tråd der jeg har samlet sammen litt nyttig informasjon med tanke på nykommer i lavkarbo verdenen.
Til alle nybegynner på lavkarbo...

vav sa for siden:

Tusen takk for svar:) skal sjekke ut diss oppskriftene :)

Grovsnus sa for siden:

Det står endel oppskrifter i boka til Torkild.
les og bli vis :-)

Mvh Grovsnus
ha en blandet meny.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.