Mercy sa for siden:
Lurer på hva som er best i forhold til å kjøpe marsipan uten sukker eller forsøke å lage selv? Vil unne meg noe godt i påsken, men skal forsøke å holde det lavkarbo:)
Mercy sa for siden:
Lurer på hva som er best i forhold til å kjøpe marsipan uten sukker eller forsøke å lage selv? Vil unne meg noe godt i påsken, men skal forsøke å holde det lavkarbo:)
Yonah sa for siden:
Jeg har ikke funnet sukkerfri.. Jeg lager selv..
Kitt sa for siden:
Cavalier har sukkerfri marsipan. De har den sikkert i mange helsekost- butikker.
Den inneholder jo søtstoff, da og smaker best i små biter litt av gangen, syns jeg!
Det er oppskrift på flere lavkarbo- varianter her inne om du leter litt!:)
Mercy sa for siden:
Har sett mange oppskrifter her, men det er jo søtning i de også? Er litt lat for å si det sånt og tenkte at hvis det er like greit å kjøpe så velger jeg det alternativet:)
Yonah sa for siden:
Det er søtning i hjemmelaget og, men de kan velge hvor mye søtning du bruker;) Jeg har i halvparten så mye søtning som oppskriftene foreslår og da smaker det like godt, eller bedre. Og i allefall MYE bedre enn kjøpt marsipan som gjerne inneholder andre ting enn mandler, eggehvite og søting;)
Yonah sa for siden:
Dette inneholder marsipan fra cavalier: Almonds, sweetener maltitol, stabilizer: sorbitol,
potassiumsorbate E202
Altså ikke noe eggehvite.. Nei, takk, jeg lager meg heller ekte marsipan, smaker så utrolig mye bedre! Og den inneholder faktisk mer enn 50%mandler.
crystall sa for siden:
Er ikke sorbitol noe vi bør holde oss langt borte fra uansett...? Eller blander jeg det med noe annet..? Ble litt usikker nå:rolleyes:
Mercy sa for siden:
Da er avgjørelsen tatt, det blir hjemmelaget marsipan i år:)
Har laget en sjokoladekake som jeg fant her og der også halverte jeg søtningen og den ble veldig god så det er kanskje lurt å prøve seg litt frem.
Tusen takk for svar:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.