< Tilbake til oversikten

Magen har stoppet, likeså har vekta

hoppetussa sa for siden:

Full stopp i fordøyelsen!:(
Vekta står bom-stille enda jeg gjør som jeg skal,og går en times tur så å si hver dag....virkelig en demper for å holde ut!!!:(
Har prøvd disse linfrøa,lagt dem i vann å drukket...så får man se om det hjelper.
Hvorfor er det slik? Tar en ikke av,bare pga.fordøyelsen?:confused:
Dumt sp.mål kansje..men blir så stresse-frustrert her...:(

Jaudaa sa for siden:

i steden for å gå i 1 time, kan du heller løpe i 30-40min, gå i FJELLET, så kommer det seg skal du se :)

Hva mener du med de linfrøa?

Photobscura sa for siden:

Hvor lenge har du holdt på, og hvor lenge har du stått stille?

Jaudaa: Linfrø kan få fart på treg mage ;).

Vettel sa for siden:

Kjedelig! Håper linrø har satt fart på sakene da.

Jaudaa: Noen anbefaler linfrø i vann, la det svelle, så drikke det. Masse fiber og gugge, men hjelper noen. Har ikke testet ut selv da. (liker best linfrø i oopsien jeg.)

Jabba sa for siden:

Linfrø virka ikke på meg - men det gjør derimot et av Nannahs knekkebrød.
Eller du kan prøve en porsjon fløtegrøt - den har satt i gang saker og ting hos mange....

hoppetussa sa for siden:

linfrø ja!:) blir som en slags smøring for tarmene(yummi)
Men om jeg jogger,går eller sitter,-magen min har alltid vært et problem. Tro meg,-sånt funker ikke på meg...Det må hardere metoder til for å få den til å funke. Heiv innpå litt magnesium igår(for mye)og det ga resultat. "Desperate tider krever desperate handlinger"!:D:cool:

Skal veie meg imorgentidlig,for jeg fikk nemlig gått på do idag:D:D:D

(Føler meg noen kilo lettere,hehe)

Skippy sa for siden:

Kjenner igjen problemet ditt. Når ikke linfrø, knekkebrød, grøt med JBK funker bruker jeg å ty til Laxoberal. Det er et reseptfritt middel du får på apoteket. Bare å ta noen dråper og drikke godt med vann, men IKKE overdoser. Er generelt imot å bruke legemidler unødvendig, men i nødens stund....
Og jepp, det en lagrer i tarmene når det stopper der kan være like mye(og vel så det) som det du går ned i vekt.

hoppetussa sa for siden:

Ja,den har jeg prøvd. Tom for øyeblikket. Er og sånn som deg,litt "redd" for å bruke for mye av det...Så jeg prøver alt annet først. Men må man så må man;)

Ferskenbeinet sa for siden:

Er ikk fiberhusk og noe som skal være effektivt?

charlot sa for siden:

Fiberhusk funker supert, og er ikke like ille å få i seg som linfrø. Blandet i sterk saft er det nesten uten smak/konsistens :)

Photobscura sa for siden:

Linfrø any day foran fiberhusk spør du meg :p. Det setter seg fast i tenner og gane, og er umulig å blande i vann :p. Jeg tygger linfrø som de er, synes det funker fint! Men også salt i lunkent vann funker for meg.

sportdama sa for siden:

Du må bare være tålmodig. vekten min stod stille i 3 uker, plutselig begynte den å bevege seg. bare fortsett å hold deg til lite karbo

Elinee sa for siden:

Jeg har akkurat samme problem. Går på do annehver dag, mot to ganger om dagen før. Linfrø hjalp ikke her og ikke fysisk aktivitet heller. Merkelig. Jeg tenker at det går sin gang, men det er irriterende, ja!
Men en ss med olje, hjalp litt. Smører litt på en måte.

frifuggel sa for siden:

Du trenger ikke gå på do hver dag på ketolyse/lavkarbo, vi nyttegjør maten på en helt annen måte, det blir utrolig lite avfall igjen. :) Tror det er mest vanen som gjør at vi vil bommelomme hver dag.. Annenhver dag er jo helt topp, det!

Karissima sa for siden:

Jeg har i mange år vært vant til å bommelomme :) hver morgen etter 2 kopper kaffe. Er litt rart nå når jeg enten ikke må hver dag eller bare må litt, MEN det er jo helt toppers egentlig ;)

Vettel sa for siden:

Men må jo tillegge at hvis man føler seg full, i magen/tarmene, så bør man vel få det ut..
Jeg har forsøkt med 1 ss linfrø i vann, funka ikke på meg, dessverre. Mulig jeg ikke lot det ligge lenge nok i? Ble litt guggete, men bare litt!

Elinee sa for siden:

Linføra skal jo ligge 2-3 timer i bløt. Men hvem gidder det? Og dessuten blir vannet så slimete og ekkelt. Jeg lot de ligge fem min og rørte litt. Hjalp ikke særlig, så kanskje vi skal prøve å la de ligge i 2-3 timer...

Vettel sa for siden:

Vi får prøve....men URK! Lot de ligge max 20-30 minutter.

Elinee sa for siden:

Blir jo så ekkelt det vannet og...Syns ikke det hjalp, men kan jo være fordi de ikke lå lemnge nok. Vi prøver! ;)

hoppetussa sa for siden:

gidde å legge linfrø i vann? hehe:p
er jo bare å slenge dem oppi en kopp,å drikke det senere på dagen. Eller egentlig så er vel effekten best om man tar d fra morgenen av på tom mage?
Magnesiumtabl.hjelper jo og da..men vet ikke akkurat om det er anbefalt å gnofle på dem for å få magan på gli:o

Vettel sa for siden:

Hvor mange tabletter tok du da hoppetussa?
Kan jo legge de om natten, så drikke det om morgenen, det var lurt! Men hvor lang tid tar det før effekten kommer..?

Elinee sa for siden:

Ja, men hvis man kjenner seg full i magen, men ikke klarer å gå på do, så er det kjipt å måtte vente i 2-3 timer...

Matglad sa for siden:

En annen ting som også hjelper på hard mage er store mengder c vitamin. Skal visst ikke finnes den propp ikke en stor dose c vit løsner. Man får kjøpt askorbinsyre på apoteket, som er c vitamin i pulverform. Da kan det være lettere å få i seg store mengder. Fint å ha i hus også i forbindelse med evt forkjølelse.

Lullen sa for siden:

Jeg har tidligere pleid å sette et glass med linfrø med vann i kjøleskapet på kvelden og drukket det på tom mage om morningen :)
Funker bra for meg!

Ellers er Nannahs knekkebrød supre for å få fart på magen..

Cyan sa for siden:

Maltitolsøtet sjokolade får alltid fart på min mage :_plystre:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.