< Tilbake til oversikten

Planlagt "sprekk"

Trin sa for siden:

Neste helg fyller jeg 30, og i den anledning har jeg invitert hele svigerfamilien på middag torsdag. For å ligge så lavt som mulig i karber tenker jeg lage en fantastisk soppsuppe med chevre. Vil ikke servere "vanlig" ketolysemat til gamle folk og svigers... Kan noen av dere med mer erfaring kikke på denne oppskriften og si deres mening, samt foreslå hva jeg kan bytte ut med bedre alternativer (sukker mot splenda osv). Er vel egentlig sukker, melk og maizenna jeg tenker mest på. Og hvordan er det med buljong?

Lurer også på om noen har forslag til dessert jeg også kan kose meg litt med? Gerds ostekake? Panna Cotta?

Denne oppskriften er til 4 personer.

500 g blandet sopp
2 sjalottløk
4 hvitløksbåter
5 dl vann + 2buljongterninger eller 5dl soppkraft
2 dl TineMelk Hel
3 dl TINE Matfløte
190 g ( 1stk) Norsk Chevre frå Haukeli Naturell
1 ts salt
0,4 ts nykvernet pepper
1 ts sukker
1 ss sitronsaft
Til steking:

2 ss TineSmør Til jevning:

½ ss maisennamel
På forhånd takk :)

frifuggel sa for siden:

Hvis du hopper melken, og bare bruker fløte, samt erstatter maizenna med JBK, så er denne suppen nammers for lavkarbofolk også :D Må det være sukker i den suppen? En ts er jo ikke all verdens, da.. Buljong uten kh har jeg kjøpt på helsekost, men det finnes "vanlige" alternativer uten masse karber, mener jeg å huske fra andre tråder. Kos deg, du :D

Myrull sa for siden:

I Ica sin buljong er det mye mindre karber enn de andre jeg har sett. :)

Trin sa for siden:

I såfall vil jeg anbefale den - den er nyyyyydelig! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.