Jeg startet med ketolysekuren i januar....syns vel at det går litt tregt:confused:
Jeg var inne her på forumet tidligere og kom over en liste hvor en rekke matvarer for ketolysedietten var listet opp. Jeg finner den ikke igjen...noen som kan hjelpe??
Hei,
Veldig kort fortalt, alle reine produkter av kjøtt, fisk, fugl, farseprodukter innholder ofte mye kh. Grønnsaker som vokser over jorder –mais + løk. Hold deg unna alt som er halvfabrikat av matvarer og hold deg også unna lett produkter. Kh kvota de skal i hovedsak komme fra grønnsaker i tillegg til noe meieriprodukter, for eksempel smør, rømme, fløte, Cottage Cheese, Creme Fraish… og fete oster.
Mange på ketogene dietter har en tommelfingerregel om å ikke bruke matvarer/ingredienser som innholder mer enn 5 kh pr 100 g. Unntaket for dette er selfølgelig krydder, urter, hvitløk som man jo bruker i veldig små mengder. Vær opperksom på at kryddermixer man får kjøpt i butikken ofte inneholder mye kh.
[color=#000000][/color]
…og når jeg først er i gang så legger jeg ved linken til tråden: Til alle nybegynnere på lavkarbo…
Jeg må bare takke igjen for innspill. Skal ærlig innrømme at jeg syns det er litt vanskelig....grunnen til at jeg spør er vel at noen skrev en "smørbrødliste" over ting en burde ha i kjøleskapet når en gikk på ketolysedietten.
Hei,
Lista behøver ikke være vanskeligere enn den jeg ga deg. Ketogent kosthold er egentlig veldig enkelt, tror grunnen til at du synes det er vanskelig er at ketogent kosthold er helt på hode i forhold til det du før har blitt hjernevaska til å tro er sunn kost.
Mulig jeg har funnet den lista du etterlyste: Handlelista til startere
Takk skal dere ha...det var den jeg var på utkikk etter:)
Ser at det er flere matvarer som jeg ikke har tenkt på engang.
Jeg var på harrytur i går og fikk handla in endel kjøtt og bacon. Har nettopp gratulert meg selv med at jeg for første gang ikke har handla så mye som en sjokoladebit....
Dere er veldig flinke med tips, og jeg tror jeg må lese boka en gang til:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.