Har prøvet og feilet i 4 uker uker og føler nå at det går rette veien her.
Men er nå usikker på om jeg spiser for mye.
Jeg har fått i meg 31g karber 156g fett 141g protein ca 2100kcal synes dette høres vanvittig rart ut :-)
Tror karbene er ok men så mye fett og proteiner kan det være riktig at jeg kan spise så mye.
Jeg spiser med sunn fornuft og lite karber og er ennå litt i sjokk over å ikke skulle tenke kalorier osv.
Har gått ned 5kg på en mnd. så noe skjer jo men synes ennå at det er vanskelig å tenke slik etter ørten år på sultekurer og pulver :-)
Legen min sier ikke mindre enn 90g proteiner pr dag men ikke noe om hva som er for mye.
Man regner ca 1gr protein pr kilo kroppsvekt, så du ligger muligens litt høyt. Ellers ser det helt greit ut, går du ned i vekt og er i fin form er det ingen grunn til å forandre ting ;)
Nå har jeg regnet alt i noen dager og ligger nå på ca 100 proteiner og ca 150 fett ca 2000 kalorier og ca 40 karber.
Nå har jeg tatt med noen grønnsaker men ikke alt for jeg føler det er litt feil å tenke karber i grønnsaker som jo faktisk er sunt.
Men jeg spiser bare over jorda grønnsaker da og tar jeg helt feil når jeg har hørt at lavkarbo er fint opp til 150,da må det være flott å klare å holde 40-50 maks.
Målet mitt er ikke ketose men lavkarbo som blir rett kosthold for meg som er slankeoperert og spiser nå som jeg har fått beskjed om er rett for meg...minst mulig sukker og høy protein fett skal jeg ikke bry meg om da jeg tar opp maks 30% av det.
Sliter litt med å regne helt nøyaktig for disse tallene er jo for normale kropper mens jeg har mindre opptak blir det vanskelig å regne ut nøyaktig.
Hvis du føler deg bra og går ned i vekt (når det er målet), så synes jeg du skal fortsette sånn. Ikke la deg stresse av å drive med utregninger på den minste lille ting.. Du må finne din "linje" og da er det som virker bra for deg, riktig for akkurat deg. Så enkelt, og så vanskelig, er det.. Synes du er flink, jeg! :klem:
Jeg synes selv jeg er flink :-)
Fra og spise masse brødmat og junkfood skjokolade og is...bare slik dritt og jeg var hekta på epler spiste ca 5 til dagen.
Til å gå så drastisk ned til basic slik jeg egentlig skulle spist ifølge legene mine.
Føler meg bra savner nesten ikke gotteri,har jo unnet meg jukseis siden jeg elsker cottage cheese men det var litt for magert var dette suverent.
Det blir ett nydelig mettende måltid og det høyner både protein og fettinntaket bra...
deilig å bli mer bevisst hva jeg putter i meg egentlig.
Ja jeg pisker en dl fløte med litt fun light sammen med det...da får jeg ett godt måltid.
Ellers ville jeg ikke klart å fått inn mye fett fløte er tingen :-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.