< Tilbake til oversikten

Rekesalat?

BlirFjong sa for siden:

Jeg har så utrolig lyst på god rekesalat med egg, de selger en i butikken her som de lager selv, men er usikker på karbohydratmengden i den. Så kom jeg på at jeg kan jo lage det selv. Noen som har en god oppskrift på rekesalat med egg som er lavkarbovennlig?

Har forsøkt å søke på forumet men fant ingen..:)

lionesse sa for siden:

Jeg har ikke akkurat laget det, men kan tenke meg det blir godt å blande majones og rømme, hakke litt sylteagurk og ha masse reker oppi. Du får smake deg fram til passende blandingsforhold.

Lykke til!

BlirFjong sa for siden:

Takk Gerd du er en Engel.
Hvis jeg tilsetter hakket egg i den så vil den kanskje lignet på klassisk rekesalat med egg? :)

Gerd sa for siden:

Jepp :)

Man kan bare ha i det man liker :ja:

BlirFjong sa for siden:

Nam nam, det skal jeg teste i helgen altså! :D Gler mæ!

Photobscura sa for siden:

Åh, det har jeg laga en gang. Blir kjempegodt. Men jeg måtte liksom ha et par dråper rødbetesaft i får å få den ''rette'' fargen ;)

BlirFjong sa for siden:

Jeg er selv mest fan av "hvit" rekesalat, tror det er det som er mest vanlig heromkring også. Rekesalat basert på majones med egg i, nam nam :D Håhå.. skal handle ingredienser i morgen og mekker sikkert på søndag tenker jeg :)

BlirFjong sa for siden:

Nå har jeg laget rekesalat med egg og den ble kjempegod :)
Improviserte litt fra Gerd sin oppskrift og gjorde som følger:

• 1 pk ekte majones
  • 2 toppede ss sæterrømme
  • En god dæsj med sitronsaft
  • 300 gram reker
  • 3 mellomstore egg, kokt og hakket i biter.
  • Godt med kvernet pepper

Nam nam, ble akkurat slik den skal være. Nyter et par av Nannahs knekkebrød med rekesalat på nå. Tenker det blir veldig godt rullet inn i kokt skinke og salatblader også ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.