Imp sa for siden:
Driver og lager en indisk gryte nå, men når jeg åpner boksen med kokosnøttmelka så er det en stiv hvit masse. Skal den være sånn? Har brukt det før, men mener å huske at det bare er blank væske, ikke sånn som dette...
Imp sa for siden:
Driver og lager en indisk gryte nå, men når jeg åpner boksen med kokosnøttmelka så er det en stiv hvit masse. Skal den være sånn? Har brukt det før, men mener å huske at det bare er blank væske, ikke sånn som dette...
Imp sa for siden:
Ok, etter litt kjapp googling finner jeg ut at det er visst bra kokosnøttmelk, dette her. Det væskegreiene jeg har vært borti må ha vært dårlige greier.
Men skal jeg ha i HELE boksen? Jeg husker ikke hvor jeg fikk oppskriften fra, så det er uklart..det står bare "ha i en boks med kokosnøttmelk mot slutten av koketiden. Og det er en stor boks altså, 400 ml. Får vel prøve meg frem...
blåbær sa for siden:
Det er bare at den har skilt seg, det er vel helt vanlig? Jeg pleier hvertfall bare å røre sammen, så blir det bra :)
Imp sa for siden:
Ja, det ble bra dette her. =)
Ble veldig god gryte forresten, kanskje litt tam på smak, men vet ikke helt hva jeg kan gjøre med det. Den skal stå et par timer nå før den fortæres, mulig den blir bedre når den får stått litt? Mi faor sjao.
slektskap sa for siden:
Før lavkarbo så brukte jeg en ss eller to med sukker, eller soyasaus, eller fishsaus, karri eller karripasta, el.l. for å balansere smaken, alt etter om det var for lite søtt/salt/bittert. Med det i tankene så har du gjerne noe i krydderhylla som kan piffe den opp litt?
Imp sa for siden:
Den var faktisk ikke så verst. Har ikke krydret den noe mer nå, har jo en liten snupp som også skal like det, og siden hun likte det godt så...og mannen syntes heller ikke det var noe galt med den.
Det er nok bare jeg som er vant til pappas kruttsterke gryter, han lagde de så sterke at du ikke kjente smaken på kjøttet i gryta engang...
Skal legge ut oppskriften bare jeg får ut fingern. :o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.