Serenio sa for siden:
www.klikk.no/mat/spise/article347197.ece
Er en måned nok tro? Hvor lite lavkarbo har han spist?
Serenio sa for siden:
www.klikk.no/mat/spise/article347197.ece
Er en måned nok tro? Hvor lite lavkarbo har han spist?
Photobscura sa for siden:
Haha, for en dust. Kvasiutforskende journalistikk på sitt beste!
Furine sa for siden:
Eg tenkte akkurat det samme... Og den var jo så informativ også.:cool:
Vettel sa for siden:
Nå er kanskje ikke klikk.no noe helsemagasin heller. Blir som å sammenligne nyhetsendinger med se&hør.
Tror jeg er noe av det verste mølet som noen kaller "journalistikk" jeg har sett på lenge. Står ikke noe om hva han faktisk spiste og drakk, ingenting om startvekt og form ellers. Ut fra bildene ser han jo faktisk helt normalvektig ut. 21.1% kroppsfett er vel rundt det en mann skal ha, kanskje litt mer. Står ingenting om hvor mye vin han har drukket, grønnsaker, kjøtt, etc.
Og dette skal folk lese og tenke " jammen da trenger ikke jeg prøve lavkarbo, dusten har forsøkt først".
Vettel sa for siden:
Edit: er visst normalt med 10-15% fett hos menn og 15-25% hos kvinner.
Opp til 20% regnes som normalt hos voksne menn som ikke trener eller noe.
krod sa for siden:
klikk.no har jo en annen artikkel i dag som er litt interessant: www.klikk.no/helse/kosthold/article557069.ece
Handler om sukkeravhengighet og uten at jeg finleste hele så la jeg merke til denne formuleringen som jeg likte: "Søtsaker inkluderer også brød, pasta, poteter, ris,"
Dette er det jo mange som glemmer.. Ikke her inne kanskje, men om jeg diskuterer dette med andre så er det svært få som er enige.
Vettel sa for siden:
Oppfølgeren, av mannen selv: www.dagbladet.no/2010/03/19/tema/mat/klikk/mat_og_drikke/oppskrifter/10915424/
Hvis denne maten han anbefaler var det han spiste for å gå ned 4 kilo på 30 dager, så kunne jeg fortalt han på forhånd at det var liten mulighet for å lykkes.
Omelett med brød! Chilli con carne med gulerøtter, tortille chips, bønner.
Mannens dag 4 på lavkarbo: www.klikk.no/mat/spise/article330524.ece
(også linker til de andre dagene)
Bulldog sa for siden:
Nå føler jeg meg kjempesmart igjen :D
Burde nesten sendt ham en takk...
LineJM sa for siden:
Synes han sa han hadde holdt seg unna brød, potet, ris og pasta? merkelig forståelse av å holde seg unna....
Nille sa for siden:
Den artikkelen er bare en i en lang rekke tullete ting jeg har lest på klikk.no.
Og selv om han hadde spist "ordentlig lavkarbo" - så er det vel noe tvilsomt å konkludere med at lavkarbo er bløff fordi om det ikke virket på akkurat HAM.
Han (og ernnæringsdamen) burde jo vite at alt ikke virker på/passer til alle. Tøff i trynet, men slurvete og lite seriøs journalistikk.
Jeg tar ikke av et gram om jeg teller kalorier, - men jeg påstår da ikke at det er humbug, bløff og det som verre er for det ! :rolleyes:
For noen passer det ene, for noe passer det andre.
Elvi sa for siden:
Ikke skyld på kostholdsfilosofien, hvis du ikke følger den.
Øyværing sa for siden:
Joda, dette er tøvete journalistikk. Men likevel - eg trur det kan vera verdt å få ei påminning om at dette ikkje dreier seg om mirakelkurar. Sjølv er eg ikkje interessert i alt for teknisk og innforstått terminologi om kosthaldsfilosofi og liknande. Eg er interessert i biokjemien, men det dreier seg om ting som har avgrensa brukarnytte. Grunnen til at eg held på med dette er at eg er overtytt om at det destruktive samspelet mellom karbohydrat og insulin er nøkkelen til overdriven apetitt, sukkersjuke type II og fedme, og at feit mat kan få systemet i balanse.
Men endringane kjem jo ikkje av seg sjølv. For eigen del var det ikkje å kutta ut braud og potet som gav resultat. Det var då eg skjøna at dette kunne vera nøkkelen til å ikkje bli svolten - og at eg difor kutta ut alle måltida som eg berre åt av vane eller sosiale omsyn. No et eg når eg er svolten (2 gongar for dag), eg regulerer svolten som kjem ein time eller to etter middagen med mosjon, kaffi, te eller ein bit blåmuggost. Og vekta går sakte ned (dei første 10 kiloa forsvann fort, dei neste ti seinare, og dei siste tid har eg brukt lengst tid på).
Altså: Lågkarbo er nøkkelen til å få kontroll over eige livsstil og kosthald. Men på ein eller annan måte må ein bruka dette unike middelet til å bryta dårlege mønster, og innarbeida nye. Resultata kjem ikkje heilt av seg sjølv.
Veggpryd sa for siden:
Den artilkkelen om at lavkarbo er tull, er ganske gammel (2008). Virker nesten som om jo flere år tilbake man går - jo mer kårny er oppfatningene om lavkarbo. Det er heldigvis flere og flere som skjønner prinsippene i lavkarbo, og at man faktisk må være fet for at man skal gå ned i vekt av det. Fedon Lindberg skrev jo i sin første bok at mettet fett er farlig.... han mener ikke det lenger. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.