< Tilbake til oversikten

Kjøp av stavmikser

Iselilja sa for siden:

Noen som har tips til en bra stavmikser (eventuelt annen type kjøkkenmaskin som kan brukes til flere ting)?
Den må vært kraftig nok til å kunne knuse is og frosne bær, siden jeg skal bruke den til smoothielaging. Den bør også ha medfølgende visp slik at den kan brukes til baking. Og gjerne også en kuttefunksjon som kan male opp f.eks nøtter.

Og, det er fint om den ikke er veeeldig dyr. ;)

Furine sa for siden:

Eg har ein Braun Multiquick Artiste/Professional MR 6550 MCA, på 600W med kutteboks for knusing av neter til dømes, visp og "vanleg" stavmiks. Er kjempenøgd med den. Har ikkje prøvd å knuse isbitar med den, men lagar iskrem av frosne bær og fløte, og det går heilt fint. Den var ikkje heilt billig, men fekk €20 rabatt av ein eller annan grunn, så det var fint! :)

Charlott sa for siden:

Neter=nøtter?

Iselilja sa for siden:

Takk for tips! :) Det er akkurat noe slikt jeg leter etter!
Jeg forsøkte imidlertid å google den nå og finner den kun på utenlandske nettsider, så det er mulig de ikke selger den her i Norge... :(

Bare å komme med flere forslag i hvertfall! :)

Furine sa for siden:

Jepp, Charlott! Sorry, får meg ikkje til å skrive nøtter! Au, der gjorde eg det! ;)
Iselilja, systra mi, som bur i Norge, har akkurat samme miksar, det var ho som anbefalte den til meg. Men den er kanskje gått ut av markedet? Eg meiner ho kjøpte sin for ca to år sidan. Ho sa ein bør ha ein med minst 600W, dei andre blir for pinglete.

Iselilja sa for siden:

Kan hende den har gått ut av produksjon, ja.. Jeg har i hvertfall notert meg navnet, og skal se etter den i butikkene her. :)

Furine sa for siden:

Lykke til! Det fins sikker mykje anna bra også, berre sørg for at den er sterk nok. Eg hadde før ein på 250W, og den gjekk seg skikkeleg varm ein gong eg skulle lage iskrem av frosne bær! :lol: Den stod berre og dura og kom ingen veg! Den gjekk i bøtta den dagen eg fekk den andre.

Kremtoppen sa for siden:

Jeg har en tidligere utgave av denne:
www.expert.no/product/product.aspx?identifier=MR6550MBCHC
Det er en braun stavmixer med kniv og egen visp, en liten "mølle" til å male nøtter, linfrø osv. Så er det en stor "mølle" til å knuse is osv. Jeg har brukt den mye og har vært veldig fornøyd med den. Den er på 600W, og har hatt kapasitet til å piske eller male det jeg har utsatt den for.
Om jeg skulle kjøpt ny i dag så ville jeg gått for denne:
www.expert.no/product/product.aspx?identifier=MR6550MKFPHC
Den har flere funksjoner, en hel liten kjøkkenmaskin.
Men så var det det med prisen da...
Det finnes jo så mange som sikkert er både bedre eller tilsvarende, men denne kjenner jeg til. Ellers har jeg hørt at den Fedon selger i nettbutikken sin skal være veldig bra. Har en venninne som har den og som er veldig fornøyd, men har ikke prøvd den selv. Det viktigste er at du finner ut hva du skal bruke den til og får tak i en som har de funksjonene som du trenger.

Runegutt sa for siden:

Barberhøvel= Gilette
Stavmixer= Braun

Velg en modell med det utstyret du trenger. Værre trenger det ikke å være

Ferskenbeinet sa for siden:

Jeg har og en eldre modell av Braun sin (10 år gammel). Den har bare 300 watt men har blitt svakere etter en heftig babymat produksjon. Jeg bruker den til å hakke mandler og mixe ting, har og laga masse kaker med den opp igjennom årene. Om økonomien stopper deg så vil jeg ikke si at du MÅ ha 600w. En får gjort MYE med mindre og. Jeg har ønska meg den største modellen til Braun til bursdagen min i år, i og med at jeg har merka at min har blitt svakere med åra + at en del er ødelagt.

Kitt sa for siden:

Bare elsker min! Kan brukes til nesten alt! :heia::hearts::heia:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.