gulrotklara sa for siden:
Er det vanlig at man er i ketose også med south beach? Jeg er på min andre uke i fase 1 og har vært i ketose alle dager utenom de to første.
Er det vanlig at man er i ketose også med south beach? Jeg er på min andre uke i fase 1 og har vært i ketose alle dager utenom de to første.
anette76 sa for siden:
Jeg har aldri sjekket om jeg er i ketose på denne dietten men jeg vil vel tro at man er det :)
Da vet jeg det. Takk for svar. :)
Lailus sa for siden:
Dumt spørsmål, men hva i alle dager er det å være i ketose??
Kitt sa for siden:
Her kan du lese alt du trenger å vite om ketolyse- kuren og det å være i ketose!
Men hvordan kan du gå på en sånn kur uten å vite hva du holder på med?
SB er jo også en ekstem lavkarbo- kur, er det ikke?
Lailus sa for siden:
Takk. Nå vet jeg hva det er. Har satt meg godt inn i SB-dietten og har lest boken, men han nevner Ketose hele 1 gang i boken og skriver at han synes problemene med ketose er overdrevet. Eg kommer meg til å kjøpe stix uansett og sjekke hvordan nivået er:)
Kitt sa for siden:
Trodde man var litt opptatt av ketose på SB også, jeg, men da vet jeg at det ikke er helt tilfelle.
Det er jo ikke noe "krav" for å gå ned, men det hjelper helt klart!;)
I tillegg til stiksene er det jo litt på hvordan man føler seg. Mange får hodepine og en skrekkelig ånde når de går inn i ketose, jeg kjenner på hodet at der! var jeg i ketose! :p
Smakfull sa for siden:
Man kan havne i ketose i fase 1, men vil tro dette kan endre seg kraftig i fase 2? Da er jo frukt + ei fullkornsskive lov daglig :)
Kitt sa for siden:
At det er lov, betyr ikke at man må spise det, da!;)
Cyan sa for siden:
Nå er det noen år siden jeg gikk på SB, men det er i hvert fall ikke meningen at man skal komme i ketose i fase 1, men om man går i ketose så er det ikke krise. Det var vel det han prøvde å si når han snakker om at problemene ved ketose er overdrevet. I Fase 1 kan man jo spise en del bønner, linser og slikt så det kommer helt an på hvor mye av disse matvarene man spiser og ikke minst individuelle forskjeller på hvor langt ned i KH man må for å gå i ketose.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.