Heisann! Jeg og min sambo er på dag 4 i ketolysekuren.
Går veldig bra og begge har tapt 3 kg og er i ketose ifølge stixen.
Problemet mitt er at siden dag 1 har jeg hatt løs avføring som har vanskeligheter for å komme ut. Sterke kramper rett før. Er veldig vondt, og lurer på om dette er normalt?
Vi lager lollypopbrød og har spist en del av det de første dagene. Kan det være det?
Kombinasjonen ny på ketolyse og lollypop- brød kan nok gi en del ubehag, ja!:eek:
Husk at brøderstatninger helst ikke skal brukes daglig og ikke i store mengder! For noen kan en hver form for brøderstatninger hindre vektnedgang, altså være en partystopper!:p
Magen kan bli bedre om du minsker litt på fettmengden og så øker litt langsomt. For mange er over gangen til fettrikt kosthold litt heftig for magen de første ukene!
Tusen takk for svar! Har kuttet ut brødet i går og skal heller ikke spise i dag, for å sjekke om det var det. Ellers spiser jeg ganske enkelt og fett. f.eks en halv kjøttdeigpakke, men purreløk og ost over, samt en dæsj seterrømme....
Om du får i deg karbohydrater i form av grønnsaker istedenfor fra brøderstatninger kan det kanskje normalisere? Har bare på følelsen av at grønnsaker balanserer fett og proteiner på flere måter og er bra for fordøyelsen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.