< Tilbake til oversikten

Rask mat

Jippi sa for siden:

Hva spiser dere hvis dere ikke har tid til å lage noe eller har glemt å ta med mat og har mulighet tilå gå på butikken, men ikke kokkelere? Savner å ha noe som jeg kan spise uten forberedelser. ikke alltid jeg får gjort det liksom... Gjerne andre forslag enn atkinsbarer...

Gerd sa for siden:

Ferdiggrilla kyllinglår. Eller annen ferdigmat (rent kjøtt) fra varmdisken
Salat, enten fra salatbar eller i poser.
Ost, pålegg...

Kitt sa for siden:

Kylling er jo en vinner de har de fleste steder!
Til nød sånne karbonader/kjøttkaker de har i varmedisken.
Pølse uten brød/lompe!
Hamburger uten brød, kebab uten pita og mais.
En pakke skinke og en pakke skivet ost!
Salatbar i mange butikker etc.
Babybel ost og paprika.
Spekeskinke og mozarella!
CC skal være godt!
Skyr selges vel over alt nå.....

Hjemme har jeg alltid noen osteknekkiser i skapet. Går fort å lage noen "skiver" da!
Eller morpølse og rømme!
Eller bare ostestiks med paprika!

Mye å velge i! Bare fantasien setter grenser!

Jippi sa for siden:

Tusen takk for ideer:)
Gerd- så mange oppskrifter du hadde, de så kjempegode ut, der fikk jeg masse middagsideer også:)
Problemet mitt er et jeg er ganske kresen, ikke glad i reker,spekemat, og mange oster jeg ikke liker, så det utelukker mye. Men nå fikk jeg mange ideer:)
Kitt- jeg trodde det var mye karber i ferdiglaget karbonader/pølser osv? Hva er skyr...?

Rin sa for siden:

En skyr-yoghurt pluss en neve nøtter for fett har vært min løsning når jeg har vært 'strandet' i byen og magen rumler. Evt er det butikker som har sånn plukk-selv-salatdisk, de er også hendige. :)

Kitt sa for siden:

Det var derfor jeg skrev til nød!;) Er ikke så mye som regel, sånn rundt 6-8g, vanligvis! Så en sjelden gang til nød går det fint an!
Er tross alt bedre enn en pose potetgull og en sjokolade, liksom!:p

Ferskenbeinet sa for siden:

Om jeg jobber overtid uten at jeg har med matpakke pleier jeg å kjøpe en pose med ferdig salat og en pakke pålegg. Finnes alltid en eller annen plastgaffel i butikken! ;)

Charlott sa for siden:

Det som har reddet meg er ferdig skivet kjøtpålegg, ferdig skivet ost og en tube majones :D Spekeskinke og en boks med rømme fungerer også, dypper bare spekeskinka i rømma og gumler fornøyd :D

Skippy sa for siden:

Ketolysere er lett å kjenne igjen på gata, med sammenrullet ost og skinke i hånda. Spiser dette ofte i bilen når jeg er på tur ett eller annet sted.

maynard sa for siden:

Jeg bruke å spise en boks makrell i tomat om jeg ikke rekker å lage lunsj. Har alltid en liggende i skolesekken ;) Men jeg prøver å spise minst mulig av tomatsausen, og mest mulig av fettet.

ada-emilie sa for siden:

Pålegg; små osteskiver i pakker eller kjøttpålegg. Den ganske nye ovnsbakte kyllingskiver er rågod. Fåes på rema, ikke ica. Tunfiskboks med lokk som er lett å åpne. En avokado og en tomat.

ada-emilie sa for siden:

Kankje noen selger varmrøkt makrell? Det fikk jeg lyst på. Tenk å gå inn i en butikk og få ferdigkokt -eller stekt ørret, tosk etc! Mmm. Det kan hende man kan få det her og der.

Tiki sa for siden:

Sardinboks i olje er også greit å ha liggende i veska eller i skapet.

Namba sa for siden:

Ostekjeks med pålegg er kjapt hvis man er hjemme.

Mercy sa for siden:

Hvis du har tilgang på microovn så har en del butikker fjordland ferdigmiddag som det ikke er potet/pasta/ris i. jeg har sett en med laks, en med torsk og en med kylling. Den med kylling har jeg forsøkt og den er kjempe god. Det er en kyllingfillet, blomkål og en goe linseblanding i:) Tar denne av og til med meg når jeg skal til middag hos familie og venner;)

Lykke til og det er fantastisk mye godt vi kan spise.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.