Jeg forstår konseptet med ketolysekuren, eller kanskje ikke.
Jeg spiser 2 ganger om dagen ca. 350gr. kjøtt tilsammen.
Jeg spiser fett så det utgjør 75% av energiinntaket.
Jeg holder meg til 15 karber (stortsett grønnsaker)
Jeg har kutta ut meieriprodukter og ost, men spiser litt mozarella og fetaost. Jeg har nesten kuttet ut kunstig søtstoff, bruker litt i te noen dager i uka. Brøderstatninger har jeg ikke prøvd.
Jeg holder meg til ca. 100gr.proteiner, 150gr.fett og 15gr karber.
Jeg spiser ca 1800kcal og veier 115 kilo. Har gått ned 3kilo på 7 uker.
Bør jeg øke litt på proteinet og gå litt ned på fettmengde?
Jeg spiser meg passe mett, men dessverre synes jeg det er litt vanskelig å spise når jeg er sulten til jeg er passe mett. Så enkelt, men så vanskelig. Jeg er innstilt på frokost om jeg er sulten eller ikke.
Øvelse gjøre mester, også når det gjelder og kjenne på sultfølelsen. Du skal spise deg passe mett. :)
Drikker du nok vann? Er du helt ærlig med deg selv, ikke noe småjuks? (det er meg nemlig...)
Noen spesiell grunn til at du spiser akkurat to ganger om dagen?
Det bare blir slik. Jeg skulle kanskje ha spist 3 ganger om dagen men samme mengde mat. Jeg drikker nok vann. Jeg spiser ikke noe jeg ikke har lov til. Livet mitt har handlet om mat, dessverre. Så jeg er ikke sulten, men kjemper en kamp hver eneste dag for ikke å spise etter klokka eller andre ting. Sult for meg er blodsukkerfall, det har jeg jo ikke lenger, så ekte følt sult har jeg problemer med å føle/kjenne igjen.
Hei. Jeg går til jobb 2x30min. Nå starter sykkelsesongen snart, så da blir det sykkelturer i tillegg flere ganger i uka, så da håper jeg det løsner for meg.
3 kilo på sju uker er jo omtrent etter fasiten, ca 0,5 kg i uka er best :ja:
Og som du sier så trenger du å og kroppen å lære dette med sult og metthet og mat igjen.. Det tar tid, og kroppen fokuserer nok på å komme i balanse først og fremst. La den komme dit.
Hei
Carisma har gitt deg svaret. Du gjør det meste rett, men går ikke ned mer enn 1/2 kilo pr uke. Det er slik flere har det. Vil du ha litt mer fart på vekttapet kan du redusere energiinnholdet til 1600 Kcal/dg. Noe lavere bør du ikke gå, med din vekt. Du kan også legge inn 2 ukentlige treningsøkter med styrketrening (uten utmattelse) det vil over tid øke vekttapet.
På den andre siden, det er 12 uker til sommerferien, med ditt vekttap vil det tilsi 6 kilo før badesesongen :)
Hva er passe styrketrening? Jeg har en stor fitnessball, vil styrketrening med den ha effekt nok. Jeg har også gummistrikk og håndvekter som jeg kan ta frem. Jeg kommer også til å sykle en del i motbakker utover sommeren, det er vel også styrketrening.
Passe styrke = du blir sliten go får brukt musklene dine, men ikke sånn at du nesten føler at du kaster opp :)
Ta i så du kjenner det, ikke bruk altfor lette vekter for da har treningen omtrent ingen effekt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.