På fredag sjekket jeg ketostixen og så at jeg var ute av ketose. Trodde dette skyldtes at jeg hadde inntatt litt for mange suketter i teen forrige uke.
Nå en uke etterpå, på streng diett (bortsett fra 5-6 flak baconsvor med totalt ca. 0,5kh) så har jeg fremdeles intet utslag.
Har kroppen gått inn i en "fuck you" periode hvor han skal mobbe meg? Synes jeg hører kroppen tale: "Nå har jeg lurt deg. Nå trodde du at du en gang i løpet av livet skulle få oppleve å være slank. Ikke f... bare vent til du begynner å spise litt godsaker igjen, da skal du få se at du er født til å være bælfeit" hehe:D
Tung trening bryter ned mye muskelfibre.
Muskler som brytes ned løses opp i enkle aminosyrer.
Samtidig endres en hel masse hormoner, bla. øker du mengden kortisol, som igjen er et nedbrytende hormon.
Kjører du da på med melkeprotein (f.eks gulost, eller enda værre rein kasein)
omdanner kroppen dette til glucose.
Dette får deg ut av ketose.
Jeg har prøvd ut dette rimelig bra.
Prøv følgende:
Lettere vekter, flere reps, flere sett, rooolige løft.
Lange pauser mellom settene.
Ta en gåtur på ca 20 minutter med en gang du er ferdig med treninga.
KUTT UT ALLE MELKEPRODUKTER.
Spis noe karbo. Fett trenger litt karbo for å brenne. 20g er nok.
Nå har jeg vært i ketose til tross for trening tidligere, men er det ikke slik at kjøtt omdannes til aminosyrer også? Da vil vel en typisk kjøttmiddag føre til ketose exit også, dersom det kombineres med ost?
Anyways, har ikke trent de siste ukene, likevel forblir jeg ute av ketose...
Kom på at det har vært skrevet her inne , tror det var Pål, at kroppen kan bli så vant til å forbrenne ketoner at det ikke lengre gir utslag på stiks. Klarer ikke finne det igjen akkurat nå
Jo, teoretisk vil alle typer proteiner kunne omdannes til glucose. Uansett, prøv å fjerne ost. Den KAN være en bremsekloss. Kasein er for meg helt utelukket. Jeg fant ut av dette da jeg fant ut at blodsukkeret mitt ble merkbart høyere om morgenen, hvis jeg spiste Norwegia på kvelden.
Fungerer ikke dette, så kutt ned på proteininntaket.
Fortsatt ikke utslag, øk fettmengden myyye
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.