< Tilbake til oversikten

Lavkarbo - trenger hjelp

Sepirose sa for siden:

Hei!

Jeg fant akkurat ut om dette forumet her og det ser ut til å være veldig bra og hjelpsom, har funnet mye nyttig til nå og kommer sikkert til å få svar på mange av mine spørsmål her forhåpentligvis.

Jeg er en gutt på 17 år, jeg veier rundt 75kg og er ca 182 cm høy. Jeg har trent styrke i ett år og har merket store forandringer! Men, til tross for mitt kosthold så har jeg ikke klart å fjerne fettet. Det eneste stedet jeg har fett på kroppen er magen og det er kjempe plagsomt, noe jeg gjerne har lyst til å fjerne. Nå har jeg bestemt meg for å gå på en "diett" hvor jeg skal prøve å kutte ut alt usunt mat.

Kostholdet mitt ser slikt ut

Frokost: Havregryn
Lunsj 1: Kylling, Ris, Grønnsaker
Lunsj 2: Kylling Ris Grønnsaker
Middag: Biff, Potet Grønnsaker
Kveldsmat:

Jeg vet ikke om dette her ser bra ut, eller om jeg bare legge til noe eller fjerne noe. Men jeg er veldig ny til dette her og håpet på deres hjelp. Har ikke skrevet noe på kveldsmat fordi jeg ikke vet hva jeg skal spise på kvelden, alle sier at jeg bør spise mindre karbs, men er ikke sikker på hva jeg skal spise. Folk sier også at brødvarer og lignende bør kuttes ut.

Ferskenbeinet sa for siden:

kutt ut havregryn, ris, poteter, pasta, brød og sukker, erstatt det med grønnsaker og fett, så er du på god vei!

Sepirose sa for siden:

hva skal jeg erstatte alt det med da?

Kitt sa for siden:

Du skal erstatte potet, ris etc etc med grønnsaker. Du skal velge fete alternativer, ikke lett- produkter.
Kylling inneholder ikke mye fett, ikke en biff heller. Spis bacon og egg til frokost med god samvitttighet.......

Du må nok lese deg opp litt, så kan du spørre litt mer etter hvert!;)

Sepirose sa for siden:

Okei så en kyllingsalat, biffsalat istedenfor potet,ris og brødvarer er bedre? Men, man blir jo ikke helt mett av det?

Har lest litt mer her på forumet nå og ser oppskrifter som kun inneholder 6kbh er det virkelig sant? Hva med alle ingrediensene inneholder ikke de karbohydrater og andre stoffer...

Superdupergod Frokostpannekake.Totalt 6 kbh

2 egg,
4 ss cottage cheese
2 ss rømme
2 ss rapsolje
1 ss kruskakli
2 ss ketolyse bakemix
en klype salt
en klype bakepulver
2ts natreen pulver ·
Stekes som en stor pannekake eller som 2-3 små i smør på begge sider. Middels varme
Kan være vanskelig å snu, litt porøs.

Charlott sa for siden:

Les linken arnakristin la ut til deg så får du svar på mye ;)

På Ketolyse feks spiser man opptil 200 gr fett pr dag samt ca 1 gr protein pr kilo kroppsvekt, det er det man blir mett av :D

Sepirose sa for siden:

har lest en del av de lenkene.

Men, hvis feks denne frokosten inneholder kun 6khb så kan jeg jo spise to tre slike? :)

Charlott sa for siden:

Kommer helt an på hvor mange karber du har tenkt å ligge på pr døgn det ;)

Kitt sa for siden:

Spørs jo hvor du vil ligge i karber, men ja, det er bare 6 karber i den!:eek::D;)

Runegutt sa for siden:

Nu kommer et helt anna råd.
Hvis du trener styrke, og har den lave kropsvekta du sier, så glem alle råd du har fått hittil.

Spørsmål: Er det magefett som skjuler 6pack som bekymrer deg?
Hvis ja, så er en 6pack mange år med trening og "Deffing"
Deffing er det kroppsbyggere gjør før konkuranse.

Ønsker du å bygge muskelmasse, så er det kostholdet du skisserte i begynnelsen sletts ikke så dumt. Legger du inn et par egg sammen med havregrynene, blir det meget bra.

Så må du forstå noen kroppsbyggeprinsipper:

Skal du bygge, må du bulke. Bulke=spise litt mere enn kroppen trenger, men ikke så mye at du blir smellfeit.

Vil du ha gode byggeresultater, så tren RYP (Søk så finner du programmet)
Karbohydrater (Havregrøt, ris e.l) + proteiner (Egg, fisk, kylling) rett etter trening hjelper godt.

Sepirose sa for siden:

Det forstår jeg, jeg vil ikke akkurat ned i vekt.. men, vil bare fjerne mage fettet og tenkte at lavkarbo mat kunne hjelpe til med det.

Runegutt sa for siden:

Punktslanking er kun mulig ved hjelp av en dyktig kirurg.
Fortsett heller med treninga, og få i deg fornuftig mat. (Det meste er bedre enn potetgull)
Kjører du på med litt olje i det kostholdet du beskriver, bør du få ei bra markant økning av muskelmassen over et års tid.

Husk nu endelig å legge inn noen pauseuker, ellers stopper utviklinga.

Noe anna du kan tenke på, er at testosteron gir normalt mindre magefett.
De store øvelsene, Knebøy, Markløft og Benkpress trigger testosteronet.
Trener du på morgenen når testosteronnivået er høyest får du best effekt.
Selv hater jeg morgenen i sin almindelighet, og greier ikke å trene da.

Så, kjør på.

Forresten, hvilket program trener du?

Sepirose sa for siden:

Jeg driver med alle de øvelsene og jeg trener godt. Eneste problemet jeg har er kostholdet mitt, jeg prøver og prøver man klarer aldri å fullføre det.. jeg ser ned på magen og bare ser fettet henget der, jeg er motivert i ett par dager og når resultatene ikke kommer så bare gir jeg opp.. feks fra mandag bestemte jeg meg for å være sunn spiste hver tredje time og så bra som mulig.. men i dag så knakk jeg og endte opp med å spise masse usunt :/

Runegutt sa for siden:

Maten må smake godt, samt se delikat ut.
Du kan lage uhyre mye bra av kylling.

Elinee sa for siden:

Det er jo gjort en forskning nå på at kroppen kan bygge muskler bedre og du kan gå ned i vekt, uten å miste mukler, hvis du er i ketose.
Ketolyse er jo en bra kur, bare les på ketolyse.no og her på forumet, så får du egentlig all info du trenger. Selvfølgelig best å kjøpe boka og det som følger, hvis du skal gjørde det ordentlig. Det er som Runegutt sier, du kan ikke slanke deler av kroppen. Du mister fett overalt, men da kan du jo også bygge muskler på en "bar" mage hvis du går ned noen kg.
Men hvis du driver med mye styrke så trenger kroppen mye proteiner, og kan ikke drive med sultekur for å bygge muskler. (det vet du sikkert)
Motivasjonen finner du nok, når du først har skrevet her, så er du jo i gang. Er bare å starte og se om du syns en sjokolade er verdt magefettet :p

Bulldog sa for siden:

Du er 17 år og spinkel. Hvis du "deffer" nå, så vil du antageligvis bli enda spinklere og få enda mer "magefett". Spis mye mat og tren hardt, så vil ting se annerledes ut om et års tid.

Sjokolade, potetgull og brus er ikke mat, så det er sagt.

[url]www.t-nation.com[/url]
[url]www.treningsforum.no[/url]

Runegutt sa for siden:

Hvis du leser den forskningen du henviser til, vil du se at det er snakk om utøvere som har for stor fettprosent.

Sepirose kan umulig ha så stor fettprosent, grunnet lav kroppsvekt.
Og..... skal man bygge muskler, er det nesten umulig uten å tilføre bra med karbohydrater. Insulin er et meget effektivt veksthormon.

Sepirose sa for siden:

Synes det er rart selv, men jeg har en del fett på magen... og jeg vil gjerne fjerne det.. jeg er IKKE spinkel hvis dere tror det..

Bulldog sa for siden:

Insulin er ikke "et veksthormon".

Bulldog sa for siden:

Du er spinkel.

En på gymmet er like gammel som deg, løfter 220kg i mark og veier ca 80kg. Han har ikke fett på magen.

Hvordan ser treningsprogrammet ditt ut?

Runegutt sa for siden:

Oooops, syk feil. Dette bør jeg da kunne. Fy meg:o

Sepirose sa for siden:

Nei, jeg er ikke det.. du kan få tro det du har lyst til.

Mandag: Bryst
Tirsdag: Rygg
Onsdag: Skuldre/Nakke
Torsdag: Biceps/Triceps
Fredag: Bein/Legger

Også fotball..

Som sagt så har jeg alt fettet på magen, og det er det jeg vil fjerne. Jeg vet godt at det ikke går ann å punkt forbrenne, lurte på om lavkrabo diett ville hjelpe til med å fjerne det fettet!

Jeg trener godt og aktivt, det eneste problemet mitt er at jeg ikke klarer å kontrollere kostholdet mitt, jeg har prøvd og prøvd men gir opp etter ett par dager :/ Derfor så tenkte jeg å få litt hjelp her hvis det var mulig.

Elinee sa for siden:

Du gjør jo alt riktig og det blir nok bra med tia, men du skjønner jo selv at det ikke er noe noen kan gjøre her hvis du ikke klarer å holde deg til et sunt kosthold! :) Som sagt må du tenke, før du putter noe dritt i munnen, er dette verdt det. Vil jeg ha en fleskete mage bare fordi sjokolade gir deg et ti min rush? Eller er det verdt å prøve å holde deg til det sunne og få de resultatene du vil? Dessuten kan du spise en atkins bar hvis du får veldig lyst på noe søtt. Det hjelper på søtsuget mitt. Lykke til

Bulldog sa for siden:

Det er ikke et treningsprogram, det er en liste over ukedager og kroppsdeler.

Kjære deg. Du er 182cm høy, 75kg, hvorav en god andel tydeligvis er magefett. Det vil jeg si er spinkelt.

Begynn å løfte og spise ordentlig. Spis solide måltider, minst tre om dagen. Ta proteintilskudd hvis du ikke får nok kjøtt i kostholdet. Følg et ordentlig treningsprogram. Du finner et fint nybegynnerprogram på [url]www.styrkeloft.no[/url]

Problemet ditt vil løse seg i løpet av kort tid hvis du bare trener og spiser.

Photobscura sa for siden:

Du bør i alle fall spise deg mett, å gå sulten er den kortete veien til å sprekke. Ved å få i seg godt med fett og proteiner så slipper du å gå sulten. Spis når du kjenner sult, stopp når du er passe mett.
Og selv om det ikke går an å punktslanke, så vil du gå ned der fettet er overflødig, og det er for deg tydeligvis på magen.

Sepirose sa for siden:

Jeg spiser hver tredje timer og jeg har trent styrke i ca ett år... men, det er perioder hvor jeg spiser EKSTRA mye og det er da jeg legger på meg.. jeg har blitt mye sterkere enn da jeg startet.. feks så klarte jeg å maxe 40 kg i benken og nå maxer jeg 110kg, men jeg har fortsatt mye magefett på kroppen.

Jeg prøver å holde meg, men etter en uke så ser jeg ingen resultater og gir opp jeg vet godt at resultatene tar tid før de kommer men det er noe som får meg til å bare gi opp :/

Sungrazer sa for siden:

Go primal - www.marksdailyapple.com/

Primal workout: www.youtube.com/watch?v=NSoRcqUeMYw

Sjekk andre videoer av sammme fyr for gode tips om variert treningsprogram som garantert får frem både magemuskler, og andre muskler for den saks skyld. Bare du tar tiden til hjelp.

Grok on! ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.