ER på min fjerde dag i dag og føler at huden begynner å bli fet (flere kviser), hodet er tungt og uklar i synet....Er det noen av dere andre som har følt noen gang at det blir for mye fett? hehe...
Kanskje jeg har abstinenser etter karbohydrater? hehe
Høres ut som om du spiser ketogent? De første dagene i ketose( kan vel si uker , for noen er de første ukene tunge) kan være slitsomme. Det med kviser er forbigående! Jeg opplevde det også og vet flere andre opplever det.
Hei,
Helt normalt å føle seg litt uvel i overgangen fra høy til lavkarbo, som du sier det minner mye om abstinenser. For de fleste så går det over i løpet av noen dager mens noen sliter i opp til 2 uker. Det med ”kviser” er også innen for normalen, det er bare å bite tenna sammen å holde ut, det er bare forbigående.
Dersom man kommer fra et kosthold med minimalt med fett så kan det nok føles at det blir litt for mye fett. Det vi anbefaler for de som føler ubehag av ”så” mye fett er at de begynner med litt fett og øker på etter hvert.
Tusen takk for svar....Det hjelper litt å høre at det er normalt lyst å gi meg med engang hehe...da prøver vi en stund til har så lyst å klare det hehe...;)
Du må da gi deg minst 4 uker på et nytt kosthold. Selv etter 4 uker kan det være for kort å si at lavkarbo ikke funker. Kroppen er ingen datamaskin, den trenger tid, må få tenke selv, du kan ikke stille inn ønsket vektap og hvordan du skal føle deg. Du kan bare legge til rette for at kroppen skal få ta de riktige avgjørelsene og gi den riktig brensel.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.