< Tilbake til oversikten

Porsjoner?

akkeber sa for siden:

I fare for å virke "blond" så må jeg spørre......

Er det 1 porsjonsoppskrifter dere legger inne her? eller er det flere porsjoner?

Blir litt i stuss når det gjelder mengden av mat jeg kan trykke i trynet iløpet av en dag???Lavkarbo altså :)

Kitt sa for siden:

Tror nok at om det ikke står noe, så er det til 4, i hvert fall middagsoppskriftene!

Ellers så er det jo så ymse hvor mye mat folk trenger for å bli passe mette, da!:p

akkeber sa for siden:

oki :)er vel bare nervøs for å trykke for mye mat i meg sånn at jeg ikke går ned i vekt :eek: Jeg spiser nemlig ikke sååå mye ...Så jeg vil bare finne den gylne middelvei :)

Kitt sa for siden:

Til å begynne med er mange svært sultne! Kroppen er ikke vant til denne maten og svarer med å gi uttrykk for sult!
Du skal ikke gå sulten, så spis deg passe mett hver gang du er ordentlig sulten!
Etterhvert vil matlysten bli mindre og du orker ikke så store porsjoner lengre!

Regner med at du ikke la på deg 26kg i løpet av noen få måneder, så ha litt tålmodighet med vektnedgangen også. Vet det ikke er lett, men tro meg, det gjør alt lettere å ikke bli sååå opphengt!
Kos deg med den gode maten, følg den retningen du har valgt/føler passer deg best, så kommer vekttapet etter hvert!:D

Lykke til!:heia:

Den som ikke spør, forblir uvitende!;)

akkeber sa for siden:

Tusen takk for råd:) skal prøve å ikke bli såååå opphengt ;) Nei har jo ikke gått opp så kjapt,er vel pga 3 svangerskap på 3 år! :) tar litt på kroppen det......:eek:

Meeen hadde vært VELDIG greit om de som legger inn oppskrifter kan legge til hvor mange porsjoner og om de kan ;)

Kitt sa for siden:

Svangerskap, særlig tette, er ikke bra for vekta, nei!:p

Helt enig, de kan i hvert fall skrive noe sånn som: Holdt fint til 2 voksne og 3 barn (4-10 år), eller noe sånt!

nellie sa for siden:

Man kan vel på en måte se selv hvor mange porsjoner det er? Hvis det er 4 kyllingfileter f.eks er vet man kanskje hvor mange man pleier å spise selv?

akkeber sa for siden:

Ja det kan en såklart.... tenkte mere på sånne "baketing" å sånn :)
tilbehøret for eksempel til kyllingfileene....Eksempeltvis! :)

Kitt sa for siden:

Det er såpass individuelt at det nok ikke er let å sette noen antall på!
Du skal jo spise deg passe mett, og det er sikkert en helt annen mengde enn det er for meg eller en mann på 135kg, liksom!;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.