Trenger noen råd og høre om deres erfaringer når dere begynte på denne dietten. Merker at jeg ikke klarer å kutte alle karbohydrater med engang i dag har jeg gått rundt meg selv, vært svimmel sliten osv osv....
Hvor mye kaffe kan man drikke med fløte i da?
Spiser dere havregryn?
Blei dere dårlige i begynnelsen er på min tredje dag i dag....føler meg helt ferdig jeg....
Er det viktig å få i seg mye vann? hehe...
ja ja mange spørsmål...hatt mange ganger lyst å bare gi F.....i dag men holder ut enda hehe....:)
Hei,
Veldig vanskelig å gi råd da du ikke følger en filosofi eller oppgir hvor mange kh du skal ha pr. dag. Lavkarbo er et samlebegrep på karbo reduserte kosthold fra tilnærmet null til 150 kh pr dag.
Kaffe er greit mens fløten må du ta med i kh regnskapet.
Havregryn, Fedon tillater begrensede mengder havregryn, de store er bedre enn de små, men generelt sett brukes ikke havregryn på lavkarbo.
De aller fleste føler seg uvel i større eller mindre grad ved overgang til lavkarbo, for de fleste varer dette bare et par dager mens noen føler seg uvel i opp til 2 uker. Det blir litt som avrusning.
De vanligste nybegynnerfeilene er for lite fett og for lite vann.
Her har jeg samlet litt informasjon for nykommere i lavkarbo verdenen med linker til tråder om hvor viktig det er med vann og fett. Til alle nybegynner på lavkarbo…
[font=Times New Roman][/font]
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.