< Tilbake til oversikten

Feire 3-årsdag med min elskede

a-m sa for siden:

For en drøy måned siden hadde jeg og min kjære 3års dag, vil gjerne ha en bitteliten feiring og dette er det jeg planlegger. (Funker dette? Med lavkarbo også? Ville du blitt glad?)

Middag:

Forrett: Bruschetta
Hovedrett: Blåskjell forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28857&highlight=bl%E5skjell Her trenger jeg hjelp! Skal ha det som hovedrett, hva passer til blåskjell på lavkarbo?

Dessert: Creme brulet forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=10859&highlight=creme Nam <3

Etter middag skal jeg ta han med på kino (han vet ingenting om noenting) og se Alice in wonderland i 3D (ja, vi er litt barnslige :p Vet han har lyst til å se den)..

Blir det for mye med 3-retters OG kino?

Furine sa for siden:

Eg et berre blåskjell aleine, det går heilt fint når det er dampa med mykje smak! I Belgia et ein jo blåskjell med pommes frites, og det skal eg jo ikkje ete no, så då berre kuttar eg det fullstendig.

a-m sa for siden:

Takk for svar :) Samboeren får loff vedsiden av. Jeg har aldri spist blåskjell før, så kan jo bli spennende:p

Furine sa for siden:

Kuttar ikkje blåskjella altså, men "vedlegget" ;) Dampar ein det med kvitløk, litt fløte, litt løk, så blir det ei god suppe å ete!

a-m sa for siden:

Takk for tips :) Gleder meg til å prøve!

Furine sa for siden:

Eventuelt dampe sjalotløk, løk, ein god skvett kvitvin, og ein god skviis med sitron rett før ein serverer det.
Det er godt med blåskjell! Oppdaga det vel eigentleg først når eg kom til Belgia.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.