< Tilbake til oversikten

Ut og inn av ketose?

Dansefeber sa for siden:

Har vært ketose siden begynnelsen av januar, og har aldri hatt det bedre! I helga var jeg på utenlandstur, og da vippet jeg ut av ketosen (litt planlagt). Det som blir spennende å se nå, er om jeg kommer like lett tilbake som første gang.. Har forstått det slik her på forumet at det kan ta litt lenger tid å komme i ketose igjen etter en "sprekk". Stemmer det?? Blir det riktig å gi kroppen en ekstra "boost" i form av mer fett og vann enn ellers?
Hadde forresten gått ned 7 kilo før helgeturen. Veide meg i morges og måtte konstatere at jeg hadde gått opp igjen 1,5 kilo.... (håper mesteparten er vann!)

Jeg vil benytte anledningen til å takke alle som er aktive på forumet her. Dere sitter med så mye kunnskap!!

Fungirl sa for siden:

Gratulere med flott resultat :)

Jeg bruker ikke lang tid å gå inn i ketose igjen etter en pause, uansett hvor langvarig eller høykarb den har vært. Men dette er individuelt så du må nesten se selv hvordan kroppen din reagerer.
Når det gjelder kg som har kommet på er det garantert vann, du lagrer ikke 1,5 kg fett på en helg :)

Dansefeber sa for siden:

Takk for svar og oppmuntring! Forhåpentligvis får jeg av de siste 5-6 kiloene i løpet av et par måneder. Det er jo helt fantastisk å kunne spise så masse god mat og allikevel gå ned i vekt :):):)
Jeg har vært skeptisk til å gå ut av ketosen og "ødelegge" starten av min nye livsstil, og jeg fikk litt dårlig samvittighet av å spise litt brød osv.. Heldigvis smakte det ikke himmelsk godt, så jeg ser at jeg ikke er avhengig lenger (har vært en ekte brød-elsker tidligere). Søtsuget er også minimalt.
Det jeg faktisk har merket de siste par dagene er at jeg har blitt fortere sulten. Så nå er det tilbake til masse fett og proteiner og grønnsaker :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.