Det ser ut til at jeg ikke "tåler" meieriprodukter så godt, for etter at jeg har kuttet ut meieriprodukter ser det ut til å løsne for meg. Jeg ser at det ikke er uvanlig, derfor lurer jeg på hva andre spiser som ikke spiser meieriprodukter.
Min dagsmeny ser slik ut nå:
Frokost: 150gr bacon, 2egg og 100gr. champingnon stekt i masse smør.
Middag 200gr kjøtt(nakkekotteletter, kjøttdeig, kyllingfilet, kyllingvinger o.s.v) stekt i masse smør med feks. en stor posjon salat eller blomkålstappe.
Jeg spiser også et stor bit blomkål på kvelden de dagene jeg har spist for lite grønnsaker.
Jeg lager også eggemelk eller "smørkrem" for å få i meg nok fett, mens jeg venter på at pakken med kokosolje kommer.
Jeg spiser ketogent uten meieriprodukter, går finfint! Lager en del retter med kokosmelk, enten som gryte/suppe, eller som saus!
Man må bare bli mer oppfinnsom, rett og slett ;).
Jeg overlever helt sikkert uten meieriprodukter, jeg har spist det mest for å få i meg fett. Variasjon får man ved å ikke bruke de samme krydrene hver gang og lage nye smaker. Har du kuttet ut ost også? Jeg er usikker på om ost faktisk er noe jeg ikke reagerer på, jeg får ta en test om en stund.
Kunsig søtning. Vet du om det er bedre å drikke litt cola light isteden for pepsimax. Cola light er søtet med "splenda"(husker ikke kjeminavnet)mens pepsimax er med aspartam. Jeg drikker vann til hverdags og litt brus i helgene.
Jeg tåler ikke melkeproteiner, så ost er dessverre verstingen for meg :o.
Spiller ingen rolle om du drikker Cola Light eller Pepsi Max, det er en stund siden de sluttet å søte Cola Light med sucralose (eller Splenda, om du vil :)), så nå er det aspartam i den også, gitt. Prøv å holde det til et minimum, litt i helgene holder.
Jeg drikker brus typ hvert jubelår. Brus søta med aspartam gir meg muskelsmerter.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.