Jeg har ikke sprukket, og har heller ikke følt sterkt savn etter noe.
Utenom sjokolade enkelte ganger... Det finnes da i butikkene til evig tid, så det får jeg jo smake en gang igjen...
Jeg skulle jo ikke "holde på" så lenge, jeg hadde egentlig ikke tenkt noe på hvor lenge egentlig.
Men etterhvert som tiden gikk og kiloene forsvant, kjente jeg hvor godt jeg trivdes med hvordan formen ble.
Jeg har fibromyalgi og har slitt mye med det. Jeg er ikke bra og har dårlige dager enda, men de er ikke så mange lengre og jeg har overskudd og energi!
Venner, familie og bekjente begynner å bli vant med kostholdet mitt, og jeg får ikke sa mange kommentarer lengre heldigvis...:rolleyes:
Vekten min har så og si stått stille flere mnd nå men jeg har ikke brydd meg så veldig mye om det, for da rekker huden og hodet kanskje å følge etter.
Jeg har gått ned, vel det ser dere i tickeren min da...28 kg og har mistet 150 cm...:eek:
Målt på 9 plasser.
Gratulerer massevis! 28 kilo er jo bare utrolig bra! :)
Hvordan funker det egentlig, mener å huske at jeg leste i Ketolyseboken til Torkill at man kun burde holde på med ketolysekuren maks i 6 mnd - i hvertfall før man tar en lengre pause? Stemmer det?
Føler at ketolyse stemmer veldig bra for meg har selv ikke lyst å gi meg etter 6 mnd. Hva mener du/dere?
Gratulerer så mye, du har gjort en formidabel jobb!
Angående pause etter 6 måneder; det skyldes at det ikke er forsket på å være i ketose over lang tid. Men mange er det og så lenge alle blodprøver er fine så ser ikke jeg noe problem. Enkelte har jo vært i ketose i årevis og stortrives med det.
Gratulerer så mye, du er virkelig inspirerende!
Både med tanke på alle kiloene og cm og ikke minst at du har klart deg uten sprekker! Virkelig motiverende!
Jeg har selv vært i ketose i drøye 6 måneder nå uten å sprekke. Og begrepet å sprekke blir litt rart for meg når jeg er i ketose. Lysten på søtt er jo helt borte. Når jeg smaker noe med kunstig søtning så synes jeg som regel det blir beskt fordi det blir for søtt. Alt av høykarbo byr meg i mot nå, så det er jo for min del ikke noe sprekke til.
Fikk en uforbredt ubehagelig opplevelse i helga. Ville ha litt mat før jeg la meg, var litt sulten. Tok da frem proteinpulver med sjokoladesmak som jeg ikke har rørt på flere måneder. Resulatet var at jeg ble kjempekvalm og måtte holde meg fast i sofaen. DA tenkte jeg, hjelp, hva ville skjedd dersom jeg spiste noe høykarbo.
I forhold til lengde på ketose så har min lege "velsignet" at jeg bare kan fortsette å være i ketose resten av livet hvis jeg ønsker, så lenge blodprøvene er like fine som nå. Og det VIL jeg. Hun annbefaler blodprøver ca hvert halvår. Hun påpekte at det hadde jo egentlig vært lurt for alle å gjøre uansett for å følge med på helsa. Så jeg fortsetter i mitt ketose liv, det oppleves som utrolig enkelt og uproblematisk. Trenger ikke å ta standpunkt til om jeg skal unne meg litt, fordi det er uaktuelt fordi da ryker jeg ut av ketose og "fristelsene" frister ikke. Det er et vell av gode ting jeg kan spise i ketose og formen er topp, så way not?
Fortsatt lykke til med vektnedgangen og nyt alle de positive effektene med dette kostholdet :)
Har du gått ned hele tiden, eller har du hatt en periode hvor vekten har gått opp også? Selv om du er i Ketose?
Jeg har holdt på i 6 mnd selv og har gått jevnt ned hele tiden. Men nå har det snudd og vekten har økt litt igjen. Har stått så og si stille i de siste 1 1/2 mnd...
Huff ja Matglad, jeg har hørt skrekkeksempler fra de som har "sprukket". Det frister ikke i det hele tatt å prøve...
Jeg føler uansett ikke at jeg går glipp av noe heller så...
Eg leste posten din, tenkte at dette var kult, før eg begynte å le, ikkje av deg, men med deg.
Det må vera urkomisk å tenke at du faktisk har gått ned EIN OG EIN HALV METER, det er lengre enn systera mi er høg.. enda. Tenk kor absurd. :p Så gratulerer der, det er jo fantastisk morsomt å være på motsatt ende av slitet, når gullet er i sikte!!
En og en halv meter er mye ja, en hel liten person. :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.