BobBob sa for siden:
Smakte denne i helgen. Det står at en pakke inneholder 9,9g karbohydrater. Er det en grei måte å bli kvitt ketose-ånden i kritiske situasjoner? :) Kan ikke se at den har påvirket vektnedgangen på noen måte.
BobBob sa for siden:
Smakte denne i helgen. Det står at en pakke inneholder 9,9g karbohydrater. Er det en grei måte å bli kvitt ketose-ånden i kritiske situasjoner? :) Kan ikke se at den har påvirket vektnedgangen på noen måte.
matitt sa for siden:
Jeg har spist litt av dem, merket ikke noe på vekta nei:) Men spiser vel bare4-5 om dagen. (Synes forøvrig ikke at de var så gode på "åndebekjempelse", da skeier jeg heller ut med en tyggis;)
Knoll og Tott sa for siden:
Så selv på disse i går - men la merke til at de inneholder sorbitol som er et karbohydrat og et sukkeralkohol. Disse forbrenner seint i kroppen og omdannes til glukose. Det jeg har lest er at dette ikke er anbefalt på lavkarbo. Hva med store IFA på pose? De kan du jo spise.
BobBob sa for siden:
Hmm.. men de har jo 50% mer karbo.. :-/ Mye å tenke på ja..
Knoll og Tott sa for siden:
Ja - men da bare bare sukkeralkoholer som ikke blir tatt opp i tarmen! ;)
Kitt sa for siden:
Store IFA inneholder 47g karbo pr 100g, men 45 av disse er sukkeralkoholer som kan trekkes fra! Netto karber er 2 pr 100g og en pose veier31g!
Blir ikke mange pr pastill da!:D
BobBob sa for siden:
Tusen takk for svar folkens. :) Merker at jeg burde lese meg opp på dette her. Da blir det altså stor IFA på meg om behovet skulle oppstå. :)
Kitt sa for siden:
Mye å sette seg inn i, ja! Det blir heldigvis letter etter hvert!;)
Ferskenbeinet sa for siden:
Gjelder det alle typer stor ifa? Har ikke studert baksidene på dem, bare sitter her å skriver handlelapp. hehe
Kitt sa for siden:
Alle STORE IFA! Men de må være STORE! Du vet sånne DIGRE!:p
tina therese sa for siden:
lackerol kan vel også spises har jeg lest...
har sett de har kommet med tyggis også nå..
er den ok på ketolyse også tro??
Noen som vet??
savner en tyggis i ny og ne...
Kitt sa for siden:
Så lenge det ikke står sorbitol/xylitol på innholdsfortegnelsen, burde det være ok!
En sjelden gang!;)
ada-emilie sa for siden:
Jeg får vondt i magen av fribolsukkertøy. Er det pga sukralosen elller kostfibrene, mon tro? Er det de samme kostfibrene i Ifa? (Kitt?)
pheona sa for siden:
men ifa med bær i funker vel ikke?
Sisteinnsats sa for siden:
Samme næringsinnholdet ihvertfall :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.