< Tilbake til oversikten

Fedon, hvor mye fett og protein

lillemorell sa for siden:

Hvordan skal fordelingen av dette være?

Har iallfall hørt at man skal ligge på ca. 20-40g karbo. per dag...

nellie sa for siden:

På Fedon er det mer snakk om porsjoner enn det er om akkurat hvor mye karbohydrater du skal ha i deg. Måltidene skal bygges opp etter håndflatemodellen som står beskrevet i bøkene. forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=240

Tusen takk for svar :-)

nellie sa for siden:

Det blir litt forskjellig fra person til person da:) Vil tro jeg ligger sånn mellom 30-60 pr dag:)

nellie sa for siden:

Det er forresten vel GI det fokuseres på og ikke karbohydrater:) Bønner og linser osv kan jo ha endel karbohydrater men er likvel tillatt. Litt komplisert er det. Best å lese nøye igjennom en av bøkene:)

ER ikke så veldig glad i linser osv... kanskje jeg bør sjekke ut en annen greie.. hmmm... hehehehe.

nellie sa for siden:

Man MÅ jo ikke spise linser da;) man KAN.

EmilyB sa for siden:

Du må ikke spise bønner eller linser om du ikke liker det. Du bare plukker ut de oppskriftene som passer for deg :)

Cyan sa for siden:

Som nevnt over så er det GIen som det fokuseres på i Fedon og ikke nødvendigvis antall karber. Jeg får i meg ca 100 KH per dag, og jeg spiser mye bønner og linser. Jeg spiser også noen knekkebrød per dag nå mens jeg er gravid for å være sikker på at jeg holder meg over ketosenivået. Uten knekkebrød ville jeg nok ligget på ca 50-60 KH.

Ullabulla sa for siden:

Fedon skriver selv at hvis man følger "Kost i balanse" vil man få ca. 125gr karbo om dagen. Så lavkarbo kan man vel ikke direkte si hans opplegg er.

Cyan sa for siden:

Alt under 150 gr karbo regnes som lavkarbo :ja:

Cyan, takk for bra info. Det visste jeg faktisk ikke :-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.