< Tilbake til oversikten

Hva ville du gjort?

Guromor sa for siden:

Sommer-høst 2009 gikk jeg ned 12 kilo på ketogen kost, har holdt denne vekten sånn ca...Dvs, jeg går opp og ned 1-2 kil men det kommer jo ann på når jeg veier meg i forhold til måneden jeg er i........

Nå har jeg bestemt meg for å ta 5 kilo til, noen som har lyst til å komme med erfaringer, tips og råd for hvilken diet jeg bør gå på???

Jeg likte ketogen kost, men lurer på om dette blir feil da det er snakk om 5 kilo???

Takk for alle gode svar og kommentarer fra dere!

Guromor

Gracella sa for siden:

Et ketogent kosthold er vektregulerende i den forstamd at kroppen kommer til en normalvekt. Personlig er jeg sikker på at den vekten er en god del over dagens slanke ideal. I naturen ville en slank person ikke ha noe å gå på og dermed være mer sårbar for sykdom og død, altså streber naturen etter et godt fettllag på kroppen.

5 kg er ikke mye og det er ikke sikkert at et ketogent kosthold vil hjelpe deg med det. Har du enda mye overvekt, så vil det nok gå, men "kosmetiske" kg er det litt verre med.
Dessuten sier alle her inne at de siste kiloene er de som er mest gjenstridige...

Jeg fortsatte på et ketogent kosthold etter at jeg hadde gått ned mine 13 kg. Hadde egentlig tenkt noe i retning Lindberg, men jeg likte maten så godt at jeg bare fortsatte. Jeg går jo ikke ned noe, men jeg mener at det helsemessige teller mest. Sannsynligvis er min vekt nå det som er min trivselsvekt :)
Jeg har også stor tro på dette naturlige kostkoldet.

Vettel sa for siden:

Bare å kjøre på sier jeg!
Eventuelt de litt mer liberale i forhold til karbohydrater, feks Lindberg/south beach.

Opp og ned 1-2 kilo er helt normalt. Noen svinger mye mer i syklusen sin. :)

Guromor sa for siden:

Takk for svar!

Da har jeg bestemt meg, jeg går i ketose.......

Noen som vil være med???

Guromor:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.