< Tilbake til oversikten

Påskedigg

Obsidaisi sa for siden:

Har dere lagt opp en strategi for påsken? I dag kom det et lass med smågodt i hus, fra svigers...har lagt det oppå skapet så jeg ikke rekker, men jeg er veldig fysen på å hente det ned ja!

Solange sa for siden:

Har bakt en suksesstere som ligger i fryseren for påkomne tilfeller...

arnakristin sa for siden:

Hei,
Fysing kan være en indikasjon på at du får i deg for lite fett.
…og som Solange sier ha noe i ketolyse vennlig i bakhånden i påkomne tilfeller.

hoppetussa sa for siden:

kjøpte meg en cavaliersjokkis idag:cool:
Men skal være "gjerrig" på den...håper jeg;)

Tromsøjenta sa for siden:

Hei!

Håper alle koser seg i påsken,jobber mye i påsken og der er det masse kos via mat. I dag var det pizza,gulerot kake også to av de størske påskeeggene dem har i butikken var stappa med smågodt.Jeg har klart meg to vakter uten å ta smågodt,i dag sprakk jeg når det gjaldt kake og et lite pizza stykke. Tok en stix og der var det byebye ketose.

Jeg og typen har kjøpt et rimlig lite påskegg et vær som vi skal kose oss med en av dagene i påsken,jeg har bestemt meg for at det er i dag. Tyvstartet i går og spiste 5 domble og tre sjokoladebiter,vet dere hva som skjedde? jeg kastet opp. kroppen stakkars fikk vel sjokk etter 1 mnd uten godis...

Jeg angrer på at jeg sprakk,trur mye av sprekken i dag på jobb hadde med påskeegget å gjøre. Gleder meg å være tilbake i normal ketolysekur igjen. Trur jeg velger å spise egget mitt i dag,så slipper jeg flere dager med sprekk...

nellie sa for siden:

Det at man har lyst på godteri i påsken trenger ikke å komme av at man spiser for lite fett.. Det er jo fordi at det er en vane og at veldig mange forbinder påsken med godteri, marsipan osv. Vaner kan være vel så sterkt som fysisk sug..
Kos deg med Cavalieren din;)

Impuls sa for siden:

Hmm...en strategi er å kaste all godisen i søpla;)
Det hadde nok jeg gjort. Jeg klarer ikke å ha sånnt i hus.
Men jeg har også kjøpt inn en Cavalier sjokelade til nødsituasjoner.

EmilyB sa for siden:

Jeg opplevde nesten det samme. Hadde en planlagt sprekk med et par biter smågodt og noen flak potetgull (har ikke spist sukker på 4 uker) og jeg ble kvalm. Ble bedre etter en tur med vekselsvis rask gange og jogging og resten av godisen vi har i skapet frister overhode ikke.

Catwoman sa for siden:

I dag var det nære på jeg gikk på en skikkelig sprekk...:eek:
Smågodt og påskeegg både her og der, fikk vann i munnen ved tanken på sjokolade... Heldigvis hadde jeg Fun Light gelè og pisket krem. Ett par skjeer så var det værste søt suget borte:heia:
Da er det bare resten av påsken igjen..

fornebu sa for siden:

hallo:)Jajeg kjenner meg igjen med søtt i huset og fristelser:)Har tatt to firkanter med mørk sjokolade.Men jeg tenker,hvor farlig er det om vi tar en liten smak,ødeligger det hele geia?Skal til ernæringsveilider 12mars,får snakke litt med henne da om ting og tang.God påske.:)

Ana sa for siden:

Tenkte jeg skulle lage issjokolade. Smelte cocosa og mørk Lindt sjokolade og legge i sånne isterninger fra Ikea. En liten "fiskebit" til meg og sjokoladeegg til mannen, så kan vi kose oss.

Tromsøjenta sa for siden:

Dere er så flinke:)) rapport fra min dag er som følger: -sto i mot smågodt fristelsen på jobb.- sto i mor cola fristelsen og cola er det beste jeg vet.-sto i mot fesk hjemmelaga ostekake(var vanlig gele i fromasjen) så var ingen deler jeg kunne spise.
etter jobb: klarte ikke la være å spise resten av påskeegget mitt..

positiv: jeg har ikke mer godteri igjen her hjemme.
negativt: lenge igjen av påsken...

God påske til dere alle:)

wevi sa for siden:

Har planlagt en sprekk på påskeaften, men er ikke helt sikker på om det er verdt det. Men nå har jeg gledet meg så lenge, så jeg tror jeg skal kose meg med fløtepoteter og litt marsipan gitt. Så får jeg ta kampen med å komme i ketose som den kommer. :D

Yonah sa for siden:

Påskekos til kaffen kan være feks Dreamy sine pannekaker( 2egg+1/2dl fløte, stekes tynne) fylt med krem og bær, veldig godt og ikke så ille som en sprekk. Skikkelig påskekos! Det kan jo ikke helt puttes i påskeegget da..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.