< Tilbake til oversikten

Syltetøy

sirimor sa for siden:

Ja, de få gangene jeg også bruker syltetøy, bruker jeg denne.

Ferskenbeinet sa for siden:

Jeg har og brukt litt av den, men syns smaken er kunstig. Har derimot blanda den 50/50 med rørte bringebær det ble bedre. Nå er det bringebær med stevia om jeg bruker syltetøy...

BlirFjong sa for siden:

Jeg har brukt litt av det syltetøyet i det siste, ikke mye men bare litt av det eple/pære. Det er veldig godt.

Har også brukt Heistad, er synd om de skal slutte med det :/

Lunia sa for siden:

du kan bestille deg syltetøy på spisdegslank.no:) der er det også flere typer syltetøy,syns ikke de var så gærlig i smak og det er bare 4 karb pr 100gr!

litemeg sa for siden:

i dag kjøpte eg meg jordbær (hadde tenkt å kjøpe ferske, men de hadde bere frosne). mose dei og hadde på bittelitt splenda:) nam!

Lullen sa for siden:

Takk for svar :D
Den eple og pære har jeg faktisk smakt før. Syns den var god, så da er det et alternativ :)

Coockie sa for siden:

Hei. Jeg bruker bare denne, siden Heistad tydeligvis er et merke ingen gidder bestille i de butikkene rundt meg.

Den med bringebær er min favoritt.

Ifølge etiketten er det 14,5 karbohydrater i bringebærsyltetøyet. Hvor 9,5g av disse er sukkeralkoholer (Isolmalt og sucralose) og 5g er sukkerarter.

Man kan vel teknisk sett trekke fra sukkeralkoholene, men jeg bleier å regne 7-8 karber pr 100g for å være sikker :)

Jeg syns forøvrig ikke det smaker særlig kunstig, derimot litt friskere enn de nedsukra vanlige syltetøyvariantene :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.