< Tilbake til oversikten

Opp 1 kg ...

merethe1 sa for siden:

e d mulig,liksom... noe mindre motiverende skal en leite lenge etter...

prøver å gå meg selv i sømmene og se hva som kan være grunnen :

*har de siste helgene spist cavalier sjokolade ,en hel på en kveld ,pluss litt baconsvor eller ristede mandler(salte)og tab xtra

*har fløte i omeletten,ca 3 ss på 3 egg , pluss litt ost på

*har en fløteskvett i kaffen,kanskje 3 kp tilsammen i hverdagene

• fikk problemer med treg mage(m.m)og spiser av og til kultura eller youghurt naturell m/en neve store havregryn,kruskakli og linfø + litt jordbærsyltetøy u sukker.. helt feil eller ?? må si at jeg har virkelig store problemer med "u know what",og vet ikke hva annet jeg kan gjøre for å løse det opp...

*spiser innimellom en skyr eller en youplait 0,1% som mellommåltid,2-3 i uken... av og til med en dæsj fløte oppi

*tyr også til en baby-bel ost eller litt fårepølse som mellommåltid (0 karber i ) men for salt kanskje??

ellers føler jeg at resten av maten er på plass... så føler at d må være her en plass "feilen" ligger ?? trener litt av og på ,ikke regelmessig...

noen som ser d tydelig ?
glad for tilbakemelding ,hvis noen har et innspill å komme med

arkine sa for siden:

er nok bare kroppen din som har samlet vann ,, det kommer ut igjen
så fortvil ikke

merethe1 sa for siden:

hadde jo ønsket at d kunne vært så enkelt.. blir så frustrert når jeg føler at jeg egentlig er veldig flink...

Charlott sa for siden:

Jeg ville nok ha droppet sjokoladen og Tab`n, i allefall for en periode :)

Gerd sa for siden:

Du er på ketolysekur ikke sant?

Da er dette jeg ville tatt bort:
-kultura eller youghurt naturell m/en neve store havregryn
-spiser innimellom en skyr eller en youplait 0,1% som mellommåltid,2-3 i uken

Det er mye som kan hjelpe på magen:
Linfrø
Fett
Mye vann

Kitt sa for siden:

Du er på ketolyse og spiser yoghurt, kultura og havregryn? Da er du neppe i ketose i hvert fall! Vektøkningen er nok ut- av- ketose- vann!

Sliter du med treg mage, spiser du for lite fett og drikker for lite sannsynligvis!
Du må også huske at du på ketolyse spiser ren mat og det er mindre som skal ut igjen. Klart du må ta tak om du virkelig er forstoppet med mye smerter etc, men det er ikke uvanlig at det går dager mellom på ketolyse!
Er ellers mange tråder her inne om trege mager og forstoppelse!

merethe1 sa for siden:

ok ,da forsvinner sjokoladen,tab,youghurt ,havregryn og skyr.... men drikker ganske mye vann (for magen..)så disse linfrøene ,hva mikser jeg de med for å få de ned ?

merethe1 sa for siden:

da får jeg sjekke med stix i kveld ,og er jeg ute av ketose får jeg prøve å komme "inn" igjen.. takk for svar!

Kitt sa for siden:

Noen her bruker tyrkisk yoghurt. Mindre karber!
Jeg blir utrolig løs i magen av Cavalier- sjokolade, så......

Eller så kan du jo prøve disse! :)

Chiquita sa for siden:

Svelg de som de er.
Ta en skje og skyll ned med vann

Charlott sa for siden:

Jeg har rørt ut linfrø/loppefrø i vann om det har vært krise, fungerer utmerket :)

Løvetann sa for siden:

Havregryn og youghurt er nok ikke forenlig med ketolyse, som flere har nevnt.

Prøv Fiber-husk (fåes på helsekost) for å regulere magen. Jeg blander det i eggepannekaker (som jeg spiser hver dag) og magen funker som en klokke. Det finnes i alle fall to sorter pulver pluss en sort kapsler. Jeg drysser også en del linfrø i eggepannekakene, det gir litt å tygge på.
Bare husk å drikke masse vann til!

Ana sa for siden:

Og spisskummin på egg hjelper godt på magen.

merethe1 sa for siden:

• Så tyrkisk youghurt er greit ,og yoplait og naturell er ut...

• Er ikke ute av ketose ,for d sjekket jeg med stix i går kveld

• Skal sjekke oppskrift på eggepannekaker ,d hørtes godt ut :)

• og ja ,jeg er virkelig forstoppet... vet at d er mindre som skal ut og alt d der,men her er d snakk om mer problemer enn d :o

Kitt sa for siden:

Om du virkelig er forstoppet, er det jo ikke rart om du har gått opp i vekt!;)

Nok fett, grønnsaker og vann skal holde magen i gang, men det er godt å ha linfrø, fiberhusk etc å ty til også!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.