e d mulig,liksom... noe mindre motiverende skal en leite lenge etter...
prøver å gå meg selv i sømmene og se hva som kan være grunnen :
*har de siste helgene spist cavalier sjokolade ,en hel på en kveld ,pluss litt baconsvor eller ristede mandler(salte)og tab xtra
*har fløte i omeletten,ca 3 ss på 3 egg , pluss litt ost på
*har en fløteskvett i kaffen,kanskje 3 kp tilsammen i hverdagene
fikk problemer med treg mage(m.m)og spiser av og til kultura eller youghurt naturell m/en neve store havregryn,kruskakli og linfø + litt jordbærsyltetøy u sukker.. helt feil eller ?? må si at jeg har virkelig store problemer med "u know what",og vet ikke hva annet jeg kan gjøre for å løse det opp...
*spiser innimellom en skyr eller en youplait 0,1% som mellommåltid,2-3 i uken... av og til med en dæsj fløte oppi
*tyr også til en baby-bel ost eller litt fårepølse som mellommåltid (0 karber i ) men for salt kanskje??
ellers føler jeg at resten av maten er på plass... så føler at d må være her en plass "feilen" ligger ?? trener litt av og på ,ikke regelmessig...
noen som ser d tydelig ?
glad for tilbakemelding ,hvis noen har et innspill å komme med
Da er dette jeg ville tatt bort:
-kultura eller youghurt naturell m/en neve store havregryn
-spiser innimellom en skyr eller en youplait 0,1% som mellommåltid,2-3 i uken
Det er mye som kan hjelpe på magen:
Linfrø
Fett
Mye vann
Du er på ketolyse og spiser yoghurt, kultura og havregryn? Da er du neppe i ketose i hvert fall! Vektøkningen er nok ut- av- ketose- vann!
Sliter du med treg mage, spiser du for lite fett og drikker for lite sannsynligvis!
Du må også huske at du på ketolyse spiser ren mat og det er mindre som skal ut igjen. Klart du må ta tak om du virkelig er forstoppet med mye smerter etc, men det er ikke uvanlig at det går dager mellom på ketolyse!
Er ellers mange tråder her inne om trege mager og forstoppelse!
ok ,da forsvinner sjokoladen,tab,youghurt ,havregryn og skyr.... men drikker ganske mye vann (for magen..)så disse linfrøene ,hva mikser jeg de med for å få de ned ?
Havregryn og youghurt er nok ikke forenlig med ketolyse, som flere har nevnt.
Prøv Fiber-husk (fåes på helsekost) for å regulere magen. Jeg blander det i eggepannekaker (som jeg spiser hver dag) og magen funker som en klokke. Det finnes i alle fall to sorter pulver pluss en sort kapsler. Jeg drysser også en del linfrø i eggepannekakene, det gir litt å tygge på.
Bare husk å drikke masse vann til!
Om du virkelig er forstoppet, er det jo ikke rart om du har gått opp i vekt!;)
Nok fett, grønnsaker og vann skal holde magen i gang, men det er godt å ha linfrø, fiberhusk etc å ty til også!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.